TELJESEN ÚJRAÍRHATJA A MINIAUTÓK SZEGMENSÉT A TOYOTA AYGO X PROLOGUE

TELJESEN ÚJRAÍRHATJA A MINIAUTÓK SZEGMENSÉT A TOYOTA AYGO X PROLOGUE

Merész, szembeötlő formavilágával az Aygo mindig is népszerű volt az A-szegmensben, Magyarországon is hagyományosan vezeti a miniautó kategória értékesítéseit. A Toyota európai formatervező központjában, az ED²-ben azonban minden korábbinál izgalmasabb modellt álmodtak meg a kisautók szerelmesei számára: az Aygo X prologue valósággal újraírja az A-szegmenst.

A Nizza közelében, a francia Côte d’Azur-ön működő ED² munkatársai álmodják meg a Toyota európai formaterveit. A XXI. század jó részében a Toyota meghatározó szereplője volt az európai A-szegmensnek, és a közelmúltban a vállalat vezetői azzal bízták meg az ED² stúdiót, hogy leheljen új életet a kategóriába. A feladat így szólt: tekintsenek friss szemmel a szegmensre. Képzeljék el és fogalmazzák meg, mit kell tudnia egy ilyen kisautónak ahhoz, hogy a vásárlók minden igényét és vágyát kielégítse, és bizonyítsák be, hogy bár ezeket modelleket gyakran „belépő modellnek” nevezik, izgalmas dizájnjukkal mégis teljes értékű, élvezetes járműnek számíthatnak.

Úgy hiszem, az Aygo X prologue révén sikerült megmutatnunk, hogy egy kisautó is lehet nagy és határozott egyéniség.” – fogalmaz Ken Billes, az ED² helyettes formatervezési igazgatója.

Egy stílus-ikon alapjaira épít
A Toyota legkedvezőbb árú modellje, az Aygo már 2005 óta bűvöli el játékos és vidám hangulatával a fiatalos, progresszív vásárlókat.

Az Aygo lényege mindig is a felhőtlensége volt. Ezt most is megtartottuk, csak az egészet csípősebbre fűszereztük.” – avat be Lance Scott, az ED² formatervezési igazgatója.
A stílusra fogékony közönség már a kezdetektől sokra tartotta az Aygo életteli karakterét és élvezetes menetdinamikáját, és ez sok új európai vásárlót szerzett a Toyota számára. De az Aygo egyedülálló génállománya és jó piaci pozíciója megköveteli, hogy mindig egy lépéssel a versenytársak előtt járjon. Az új Toyota-vásárlók minden eddiginél jobban igénylik a különleges hangulatot, az egyediséget, személyiségük kifejezésének lehetőségét – az ED² pedig kifejezetten az ő számukra tervezte az új kisautót, megőrizve és új dimenzióba helyezve az eddigi Aygo-modellek vonzerejét.

Elkötelezett csapat, egyértelmű feladattal
Az ED² egy külön csapatot jelölt ki arra, hogy a tervezés minden apró részletében, a folyamat legelejétől a végéig az autó legfőbb üzenetére összpontosítsanak; az ő elkötelezett figyelmüknek és ötleteiknek köszönhető, hogy a formaterv egyre merészebbé és erőteljesebbé vált. Így született meg végül az Aygo X prologue.

Felpezsdíti a szegmenst
Az Aygo neve mindig is egyet jelentett a személyes szabadsággal és mobilitással. Ez már önmagában is sikeres elegy, amibe az Aygo X prologue némi pimasz huncutságot csempészett. Az autó továbbra is vidámságot sugall, de mostantól ez még határozottabban érvényesül. Bárhonnan pillantunk is rá, egy határozott egyéniséget látunk – és ez már első pillantásra egyértelműen kiderül. A nagyobb kerekeknek köszönhetően a vezető magasabban ül és jobban rálát a forgalomra, ráadásul ettől az autó hasmagassága is nőtt, így semmilyen út nem okozhat kellemetlen meglepetést.

Különlegesnek született
Az Aygo X prologue pimasz magabiztossága minden nézőpontból hatásosan érvényesül. A szokatlanul merész, kéttónusú fényezés szinte rabul ejti a tekintetet, és olyan hatást kelt, mintha az autó éppen elrugaszkodni készülne. Az ék alakú tetővonal agresszív, sportos és dinamikus formát képez, a hi-tech fényszórók pedig körülölelik a motorháztető első peremét. A mélyre húzott hűtőrács és a ködfényszóró karakteres formai eleme a hatszög, és az összes dizájn-megoldás egyetlen célt szolgál: azt sugallják, hogy ez az autó készen áll az indulásra. Bárhová. A szabad szellemek számára tervezett, mégis kifejezetten praktikus Aygo X prologue izgalmas megoldásokat rejt. A hátsó alsó védőelemben egy kerékpártartó-rögzítési pont is helyet kapott, hogy ha a tulajdonos szeretne kicsit kiszabadulni a mindennapokból, az autója bármikor készen álljon a kalandra. A külső tükörház még egy akció-kamerát is rejt, amivel megörökítheti és megoszthatja az út legemlékezetesebb pillanatait. A kisautó oldalnézetét még markánsabbá formálja a beépített tetőcsomagtartó, ami egyúttal vizuális összekötő elemként is szolgál a hatszögletű hátsó lámpákhoz, elegánsan emlékeztetve a szemlélőt az Aygo szellemiségére.

Érzelmeket ébresztő színek
Az életben a színek arra szolgálnak, hogy érzelmeket ébresszenek – és nincs ez másképp az Aygo X prologue esetében sem. A „megfűszerezni” koncepció jegyében a tervezők valódi fűszernövényekből merítettek ihletet: a chiliből, a gyömbérből, a wasabiból és borsból, és ezek közül a chili bizonyult a legcsípősebbnek, amit még inkább kihangsúlyoz a kétszínű fényezés. Az Aygo X prologue festékrétegeit sziporkázóvá teszik a festékanyagba kevert kék fémszemcsék, így az autó fényezése tényleg rászolgál a “Sparkling Chilli Red” elnevezésre.

„Dizájner vagyok, de egyben vásárló is, ezért mindent megtettem azért, hogy az Aygo X prologue olyan autó legyen, amit magam is szívesen megvennék.” – meséli lelkesen Momoko Otawara, az ED² anyag- és burkolattervezője.

Közös munka – másképp és jobban
Az Aygo X prologue megalkotása a jelenlegi körülmények között komoly kihívást jelentett, de egyben remek lehetőséget is az ED² gyors és zökkenőmentes munkavégzésének tesztjére. A tervezőcsapat tagjai néha közösen dolgoztak, néha távolról kapcsolódtak össze egymással, és így jutottak el ez első kézi vázlatoktól a digitális modellezésen át a virtuálisvalóság-szimulációkig, majd pedig a 3D „gyorsformázás” után egészen a kész autó megalkotásáig.

Európában, európaiak számára tervezték
„Mindenki megérdemel egy menő autót. Valahányszor rápillantok az Aygo X prologue-ra, büszkeséggel tölt el, hogy az ED² csapata alkotta meg. Izgatottan várom, hogy alaposan felrázza majd a szegmenst.” – teszi hozzá Ian Cartabiano, az ED² elnöke.

Az Aygo X prologue szemléletesen bizonyítja, milyen markáns személyisége lehet egy kisautónak. E jövőkép felvillantásával a Toyota azt szeretné bemutatni, hogyan kell „megfűszerezni” az A-szegmenst.

Felső