A VDL Groep a már meglévő nehéz tehergépjárműveket zéró károsanyag-kibocsátású teherautóvá alakítja át a Toyota üzemanyagcellás moduljainak beépítésével, a Toyota logisztikai partnerei pedig az új üzemanyagcellás teherautókat használják majd a Toyota Európa logisztikai hálózatán belül. A Toyota logisztikai hálózatának széndioxid-mentesítése újabb fontos lépést jelent a vállalat általános karbonlábnyomának csökkentése felé. A Toyota Európa egyesítette erőit […]
A Toyota eddigi vezére, Akio Toyoda áprilistól a vállalat igazgatótanácsának elnökeként folytatja a munkáját, az operatív ügyvezető elnöki feladatokat pedig átadta Koji Satonak, aki eddig a vállalat prémium márkájáért, a Lexusért felelt. A korábban lefektetett, a teljes zéró emissziós működést végcélul kitűző, az odavezető úton pedig a multitechnológiás megközelítésre épülő vállalatai stratégia nem változott, Koji […]
Huszonnyolc magyar olimpikon és paralimpikon vehette át nemrég Team Hungary-köntösbe „öltöztetett” vadonatúj, környezetbarát, öntöltő hibrid elektromos Toyota C-HR-jét a NOB világszintű mobilitási partnere és a MOB stratégiai partnere, a Toyota jóvoltából. A környezettudatosság szinonimájának is tekintett japán autógyártó által támogatott, a 2024-es Párizsi Olimpiára készülő és első lépésként a kvóta megszerzését célul kitűző sportolók között […]
Kevés olyan autómodell akad, amelynek globális eladásai meghaladták a 10 milliót, a világ legnagyobb autógyártójaként a Toyota ugyanakkor büszkélkedhet néhánnyal: a sort természetesen minden idők legnagyobb darabszámban értékesített autója, a Corolla vezeti, több, mint 50 millió eladott darabbal, de a Camry, a RAV4, a Hilux és a Land Cruiser is a szűk elitklub tagja, amelyhez […]
A teljes magyarországi személyautó és kishaszongépjármű újautópiacon a Toyota 4996 új autó értékesítésével, 14,4%-is piaci részesedéssel áll az első helyen az év első három hónapját vizsgálva: ez 46%-al több, azaz közel másfélszer annyi mint a második helyen álló márka eladásai. A hazai forgalomban maradó autókról valós képet mutató kivonásokkal tisztított újautó piacon még ennél is […]
Az eltérő generációk az eltérő élethelyzet, preferenciák, jövedelmi lehetőségek és nem ritkán különböző szemléletmód miatt jellemzően más várnak el, mást keresnek egy új autóban. Egy amerikai kutatás azonban rámutatott, hogy nem csak márkák tekintetében lehet azonos a különböző generációk választása, hanem meglepő módon olykor egy-egy modell esetében is. Az azonban egyértelműen kijelenthető, hogy a világ […]
A Toyota vezető tudósa és a Toyota Kutatóintézet (Toyota Research Institute – TRI) vezérigazgatója, Dr. Gill Pratt a januári davosi Világgazdasági Fórumon, majd a Mobilitási Bizottság februári ülésén is tartott egy-egy nagy hatású előadást a dekarbonizáció kapcsán, amelyek talán legfontosabb üzenete Voltaire-től idézve így szól: „Ne hagyjuk, hogy a tökéletes a jó ellensége legyen”. […]
A Toyota Camry hosszú évek óta a világ legnépszerűbb felső-középkategóriás szedánja, nem volt ez másként 2022-ben sem: a japán autógyártó Európában kizárólag fejlett környezetbarát öntöltő hibrid elektromos meghajtással elérhető modellje világszerte 676.845 darabos értékesítéssel őrizte meg trónját a kategóriájában, és nem mellesleg a világ hatodik legkelendőbb autója lett. Zárójelben érdemes megjegyezni, hogy ezzel a Toyota […]
A világszerte immár több, mint 22,5 millió, hazánkban pedig mintegy 50 ezer elektrifikált (zömében öntöltő hibrid elektromos) autót értékesítő Toyota neve az elmúlt negyed évszázadban összeforrott a környezettudatossággal, a márka pedig meghatározó szerepet játszik a magyar újautópiac és általában a hazai autópark folyamatos zöldülésében is. Nem véletlen, hogy hazánk mértékadó használtautó portálja, a Használtautó.hu adatai […]