Hidrogén üzemanyagcellás teherautókkal teszi széndioxidmentessé európai logisztikai tevékenységét a Toyota

Hidrogén üzemanyagcellás teherautókkal teszi széndioxidmentessé európai logisztikai tevékenységét a Toyota

A VDL Groep a már meglévő nehéz tehergépjárműveket zéró károsanyag-kibocsátású teherautóvá alakítja át a Toyota üzemanyagcellás moduljainak beépítésével, a Toyota logisztikai partnerei pedig az új üzemanyagcellás teherautókat használják majd a Toyota Európa logisztikai hálózatán belül. A Toyota logisztikai hálózatának széndioxid-mentesítése újabb fontos lépést jelent a vállalat általános karbonlábnyomának csökkentése felé.

A Toyota Európa egyesítette erőit a holland VDL Groeppel, hogy a Toyota üzemanyagcellás technológiáját használva betörjön a zéró emissziós, nagy teherbírású hidrogénes teherautók európai piacára. Az együttműködés célja a közúti logisztikai szektor széndioxid-mentesítésének felgyorsítása, ami fontos tényező a Toyota Európa azon céljainak teljesítésében, hogy 2040-ig teljes mértékben karbonsemlegesek legyenek.
A vállalat jelentős potenciált lát abban, hogy hidrogénes teherautókat használjon logisztikai útvonalainak széndioxid-mentesítésére. A hidrogénrendszerek kisebb tömege nagyobb hasznos terhet tesz lehetővé, a hidrogén gyors utántöltése pedig elengedhetetlen a magas kihasználtságú szállításhoz. Hidrogénnel olyan gyorsan feltankolható egy teherautó, akárcsak dízel társai, és a teherautók használati szokásai a nagyobb mennyiségű hidrogén iránti igényük miatt kulcsfontosságú szerepet játszanak a legforgalmasabb útvonalak körüli fenntartható infrastruktúrák kialakításában.

„A VDL Special Vehicles hisz a zéró emissziós jövőben a közepes és nagy teherbírású on- és offroad járművek terén. Ezért rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy a Toyota Európával együtt dolgozhatunk ezen az innovatív technológiai projekten, amely lehetővé teszi számunkra, hogy kiterjesszük tevékenységünket a hidrogénhajtások terén.” – fogalmaz Hans Bekkers, a VDL Special Vehicles kereskedelmi igazgatója.

Már idén nyáron megkezdődik a tesztüzem
A VDL Groep 2023 nyarára megépíti az első üzemanyagcellás teherautót, majd 2023 őszén további járműveket gyártanak és tesztelnek a Toyota Európa logisztikai útvonalain. A projekt megszilárdítja az üzemanyagcellás teherautók üzembe helyezésével kapcsolatos tanulságokat, és tovább támogatja a vállalat hosszú távú elképzelését a logisztika széndioxid-mentesítése és a Toyota szénlábnyomának csökkentése terén a személygépjárművek elektrifikációján túl.

„Izgatottan várjuk, hogy elkezdhessük ezt a projektet a VDL Groeppel, mivel ez lehetővé teszi számunkra, hogy tovább csökkentsük az alkatrészeink, járműveink és szervizalkatrészeink hosszú távú szállításával járó széndioxid-kibocsátást. A nehéz tehergépjárművek továbbra is fontos pillére maradnak a multimodális stratégiánknak, és a Toyota üzemanyagcellás moduljainkkal felszerelt zéró kibocsátású teherautók bevezetése erős hatással lesz logisztikánk általános széndioxid-kibocsátásának csökkentésére.” – avat be Leon Van Der Merwe, a Toyota Motor Europe ellátási lánc alelnöke.

A hidrogén üzemanyagcellás teherautók óriási emissziócsökkentést hozhatnak a logisztikában
Az üzemanyagcellás teherautók kulcsszerepet játszanak a tágabb európai hidrogén-ökoszisztéma növekedésében is, erősen támogatva a közlekedés széndioxid-mentesítését és az ökológiai energiaátállást. A nehéz tehergépjárművek kulcsfontosságúak a hidrogén iránti egészséges kereslet és kínálat megteremtésében. A jövedelmező visszacsatolási hurok ösztönözni fogja a fenntartható infrastruktúra fejlesztését, miközben lehetővé teszi más új mobilitási eszközök megjelenését. A hidrogénes teherautók infrastruktúrája egyszerűen kiterjeszthető más hidrogénjárművekre, amelyek ugyanazokat a hidrogén-töltőállomásokat használják. Ez az új teherautó-projekt egy a sok közül, amelyeket a Toyota a közelmúltban több partnerrel – köztük könnyű haszongépjárművek, hajók, vonatok és buszok esetében – elindított azzal a céllal, hogy felgyorsítsa a hidrogéngazdaságra való átállást.

A VDL Special Vehicles
A VDL Special Vehicles az on- és offroad járművek akkumulátoros elektromos és hidrogénes megoldásainak szakértője. Bérgyártóként gyártási kapacitást biztosít zéró károsanyag-kibocsátású járművek (alkatrészeinek) kis- és közepes méretű sorozataihoz. Ezen túlmenően számos területen nyújt támogatást az iparági szereplők számára a termékfejlesztéstől, a prototípus-készítésen és a zéró emissziós hajtásláncok tanúsításán át, egészen az alternatív hajtásláncok teljeskörű fejlesztéséig. A VDL Special Vehicles lehetővé teszi ügyfelei számára, hogy olyan járműmegoldásokat kínáljanak, amelyek tisztább hellyé teszik a világot. A vállalat háttere az autóbuszok alvázainak fejlesztésében és gyártásában rejlik, különféle alkalmazásokhoz. A vállalat ezekre a tapasztalatokra alapozva kezdte el több mint 20 évvel ezelőtt a zéró emissziós hajtásláncok fejlesztését. Ezt a tudást és tapasztalatot az elmúlt két évtizedben felhasználták különféle hidrogénes és akkumulátoros elektromos megoldások kifejlesztésére közepes és nehéz közúti járművek, például buszok és teherautók számára. A vállalat mérnöki csapata képes ezeket és más megoldásokat integrálni a meglévő, harmadik féltől származó járművekbe. Ilyenek például az építőipari, mezőgazdasági, kikötői vagy repülőtéri berendezések. Ezen túlmenően a vállalat szerződéses gyártóként lehetőséget kínál harmadik feleknek arra, hogy zéró károsanyag-kibocsátású járműveiket üzemeinkben gyártsák le.
A VDL Special Vehicles a VDL Groep nemzetközi, ipari családi vállalkozás része, amelynek központja a hollandiai Eindhoven Brainport régióban található. 1953-ban alapították, és most, 70 évvel később, 2017 óta a harmadik Van der Leegte család generációja áll a csoport élén. A VDL Groep több mint 16.000 alkalmazottat foglalkoztat, és 19 országban működik. A csoport több mint 100 működő vállalatból áll, mindegyik saját szakterülettel, intenzíven együttműködve. E vállalatok tevékenysége a VDL öt világában foglalható össze: Tudomány, Technológia és Egészségügy, Mobilitás, Energia és Fenntarthatóság, Infratech és Foodtech. Az összesített éves bevétel 2022-ben 5,752 milliárd eurót tett ki.

A Toyota Európa
A Toyota Motor Europe NV/SA (TME) felügyeli a Toyota, GR (Gazoo Racing) és Lexus járművek, valamint alkatrészek és tartozékok nagykereskedelmi értékesítését és marketingjét, valamint a Toyota európai gyártási és mérnöki tevékenységeit. A Toyota közvetlenül több mint 25.000 embert foglalkoztat, és 1990 óta több mint 11 milliárd eurót fektetett be Európában. Nyolc európai gyártóüzeme Portugáliában, az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Lengyelországban, a Cseh Köztársaságban és Törökországban található. Ma megközelítőleg 16,5 millió Toyota, GR és Lexus jármű közlekedik az európai utakon, amelyek tulajdonosait 28 nemzeti marketing- és értékesítési vállalatból álló hálózat, valamint 53 országban (EU, Egyesült Királyság, EFTA-országok + Oroszország, Izrael, Törökország és más kelet-európai országok) mintegy 2.800 kiskereskedelmi egység támogatja. 2022-ben a TME 1.080.975 járművet értékesített Európában, 6,4%-os piaci részesedést elérve.
A Toyota hisz abban, hogy ha az emberek szabadon mozoghatnak, akkor bármi lehetséges. A „Mobilitás mindenkinek” elve érdekében a Toyota biztonságosabb, még inkább összekapcsolt, inkluzívabb és fenntarthatóbb mobilitást kíván megalkotni, hogy elérje legfőbb küldetését: „Boldogságot mindenkinek”. Európában a TME elindította a KINTO mobilitási márkát, amely mobilitási szolgáltatások széles skáláját kínálja 14 országban, és ösztönzi a zéró emissziós üzemanyagcellás termékek, és azok műszaki támogatásának business-to-business értékesítését. Hozzájárulva az ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljaihoz, a Toyota azon dolgozik, hogy Európa-szerte minden üzleti tevékenységének körében elérje a karbonsemlegességet. Európában a széndioxid-csökkentés terén történelmi távlatokban is vezető szerepet betöltő TME célja, hogy 2035-ig 100 százalékkal csökkentse minden új járművének széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, és továbbra is az elektrifikált hajtásláncok teljes választékát kínálja majd ügyfeleinek a régióban hibrid, plug-in hibrid, akkumulátoros elektromos és üzemanyagcellás modelljeinek képében.
A Toyota a hidrogént a karbonsemlegesség egyik kulcsfontosságú építőkövének tekinti, amely üzemanyagcellás technológiát alkalmaz a mobilitás és a közlekedésen túlmutató gazdaság érdekében. A hidrogén éllovasaként a Toyota fejlett üzemanyagcellás technológiája már használatban van személygépjárművekben, buszokban, teherautókban, vonatokban, tengeri és helyhez kötött berendezésekben számos üzleti ügyfél és más gyártó által. A régióban tapasztalható növekvő kereslet kielégítésére a TME 2022 januárjában megkezdte a 2. generációs kompakt üzemanyagcellás modulok gyártását Európában. Az infrastruktúrát illetően a Toyota hosszú távú elképzelése, hogy a 700 bar nyomást szabványként állítsa be az üzemanyagcellás elektromos járművek és termékek esetében.

Felső