A HÓ ÉS JÉG BIRODALMÁBAN BIZONYÍTHAT A HÉTVÉGÉN A HIBRID YARIS A RALLY VILÁGBAJNOKSÁGON

A HÓ ÉS JÉG BIRODALMÁBAN BIZONYÍTHAT A HÉTVÉGÉN A HIBRID YARIS A RALLY VILÁGBAJNOKSÁGON

A TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team a siker reményével készül az év második versenyére az új GR YARIS Rally1 versenyautóval. A Svéd Rally (február 25-27.) az FIA rally világbajnokság egyetlen igazi téli fordulója, amelyen hóval és jéggel borított utakon száguldoznak a versenyzők nagy sebességgel.

 

A TOYOTA GAZOO Racing versenyistálló rally csapata a múlt hónapban rendezett Monte-Carlo Rallyn elért eredményekre kíván alapozni, amelyek bebizonyították, hogy a WRC új, Rally1 korszakában is minden esélye meg van a győzelemre amely mintegy negyed évszázados múltra tekint vissza hibrid elektromos meghajtások fejlesztése területén és eddig közel 20 millió hibrid autót adott el világszerte, a Rally Világbajnokságban pedig sikert sikerre halmozott az elmúlt években, tavaly egyszerre hódítva el az egyéni és a konstruktőri világbajnoki címet. A hibrid hajtású GR YARIS Rally1 megbízhatónak és gyorsnak bizonyult debütálásakor, ahol csak az utolsó előtti szakaszon veszítette el a győzelmet.

Mivel Svédország nem szerepel Sébastien Ogier rally programjában ebben a szezonban, Esapekka Lappi 2018 óta először állhat rajthoz újra a csapat színeiben. Így Kalle Rovanperä lesz az, aki az összetett tabella legelőkelőbb helyéről rajtolhat Svédországban, miután az első fordulóban negyedik lett, és megnyerte a Power Stage szakaszt. Elfyn Evans az élmezőnyben harcolt az első fordulóban, mielőtt egy apró, de sokba kerülő hibát vétett, amely megakadályozta a jó eredmény elérésében, de reméli, hogy megismételheti majd az utolsó, 2020-as svédországi látogatását, amikor az első győzelmét aratta a Toyota színeiben. Mint minden fordulóban ebben a szezonban, Takamoto Katsuta is ott lesz a versenyen egy GR YARIS Rally1 volánjánál, mint a TGR WRT Next Generation program pilótája.

Az idei évre a Svéd Rally északabbra költözött, új otthonába, Umeåba, amely Észak-Svédország legnagyobb városa. Ez közelebb van az Északi-sarkkörhöz, mint a fővároshoz, Stockholmhoz, ami azt jelenti, hogy valószínűleg szélsőséges téli körülmények uralkodnak majd. A szakaszok mindegyike vadonatúj lesz a WRC-ben, de azok a jellemzők, amelyek a versenynaptár egyik legnépszerűbb és leglátványosabb rallyjává teszik a Svéd Rallyt, megmaradnak. Speciális szöges abroncsok téphetik az utat, hogy megfelelő tapadást biztosítsanak a hókupacokkal szegélyezett pályákon, így még nagyobb sebességet biztosítva a pilóták számára a kanyarokban.

Az autókat laza talajra készítik fel és állítják be, illetve a TOYOTA GAZOO Racing az elmúlt hetekben két tesztnappal hangolt minden pilótát a megmérettetésre – az egyiken Finnországban, a másikon pedig Svédországban gyakoroltak a versenyzők.

A csütörtöki ráhangolódást követően a rally pénteken délelőtt egy három szakaszból álló körrel kezdődik Umeå északi részén. Ekkor futják a verseny leghosszabb szakaszát, a 27,81 kilométeres Kamsjönt is. Mindhármat pályát megismétlik délután, mielőtt egy rövid umeåi „sprint” szakasz zárja le a napot. Szombaton kétszer futják le az umeåi szakasz hosszabb változatát, akárcsak két másik pályát a várostól nyugatra. A vasárnapi zárószakasz északnyugati irányban zajlik, két szakaszon versenyeznek majd, és mindkettőt kétszer futják le a pilóták.

 

Jari-Matti Latvala (Csapatvezető)

„Bár a szerencse nem állt mellettünk a Monte-Carlo Rallyn, a GR YARIS Rally1 tanúbizonyságot tett megbízhatóságáról és gyorsaságáról, ami nagy reményekkel kecsegtet minket a svédországi versennyel kapcsolatban. Jó emlékeim vannak a Svéd Rallyról pilótaként, beleértve a csapatunk első győzelmét 2017-ben. Sikeres forduló volt ez a múltban számunkra, de az új autóval való tapasztalatok terén mindenki egyenlő helyzetből vág neki a megmérettetésnek. A rali teljesen új környéken kerül megrendezésre, Umeåban, ahol garantáltan nagy mennyiségű hó esik majd, és a szakaszok profilja is más lesz, mint amit korábban megszokhattunk. Nagyszerű érzés újra üdvözölni Esapekkát a csapatunkban az idei első versenyén: Elfynhez és Kalléhez hasonlóan ő is erős volt korábban ilyen körülmények között, és úgy gondolom, hogy mind a négy TOYOTA GAZOO Racing pilótában megvan a lehetőség egy igazán jó versenyhétvége megfutására, ha minden jól alakul számukra.”

 

Elfyn Evans (33-as rajtszámú autó pilótája)

„Nem úgy kezdtük az évet az első rallyn, ahogy szerettük volna, de az egy kis előny lehet, hogy jobb helyről indulhatunk Svédországban. Szeretnénk ezt a lehető legjobban kihasználni, és mint mindig, a lehető legjobban teljesíteni. Mivel minden annyira új, sok különféle dolgot kipróbálhattunk a havon és jégen végzett tesztek során, de összességében jól érzem magam – bár mindig nehéz pontosan megmondani, milyen gyors vagy ezen a felületen, mert például a tapadás körülményektől függően változhat. Átnéztük a rendező által biztosított videókat is a szakaszokról, és helyenként nagyon gyorsnak tűnnek, de nagyon szűk és technikás részek is vannak.”

 

Kalle Rovanperä (69-es rajtszámú autó pilótája)

„Összességében nagyon elégedett voltam a monte-carlói hétvégével. Nehéz helyzetből indultunk, de sokat dolgoztunk együtt a csapattal, hogy javítsuk a közérzetemet az autóban. Természetesen a Power Stage extra pontjainak megszerzése azt is jelenti, hogy elsőként indulunk Svédországban, és az első napon lesz egy kis úttakarítás. De minden tőlünk telhetőt megteszünk, hogy minél több pontot szerezzünk a hétvégén, és remélhetőleg egy igazán jó rallynk lesz. A teszteken a nulláról indultunk az új autó hóbeállításával, és az elején kicsit trükkösnek tűnt az irányítása, de csapattársainkkal együtt úgy gondolom, hogy megfelelő lépéseket tettünk a helyes irányba a két teszt során.”

 

Esapekka Lappi (4-es rajtszámú autó pilótája)

„Nagyon izgatott vagyok. Régóta vártam, hogy ismét a legmagasabb szinten versenyezzek. Egészen természetesnek tűnt, hogy az elmúlt hetekben újra együtt dolgozhattam a csapattal a tesztelések során. A GR YARIS Rally1-ben ülve már az elejétől fogva nagyon jó érzésem volt, és ez lépésről lépésre egyre jobb lett. Azt hiszem, a Rally2-es autóval tavaly végigcsinált fordulók sokat segítenek abban, hogy megértsem, hogyan kell a legjobban vezetni ezeket az autókat. A Svéd Rally egy olyan esemény, amelyet mindig is élveztem, és mindig is versenyképes voltam. Emlékeznünk kell arra, hogy öt hónap telt el az utolsó rally óta, de úgy gondolom, hogy jó formában vagyunk, és szeretnék a dobogóért küzdeni – ez a minimális célom. Nem lesz könnyű, de úgy érzem, lehetséges.”

Felső