A Toyota múlt hónapban bejelentette: a korábbi elnök, Akio Toyoda által bejelentett akkumulátoros elektromos invázió (2030-ig 30 új akkumulátoros elektromos Toyota és Lexus) tovább folytatódik, csak 2026-ig 10 új akkumulátoros elektromos Toyota és Lexus érkezik, és három évben belül megkezdődik az új generációs (feltehetően szilárd test akkumulátoros) plug-in hibrid elektromos és akkumulátoros elektromos autók gyártása. A világ elsőszámú autógyártójának termékfejlesztésért felelős új alelnöke, a vállalaton belül csak ’Buldózer’ becenéven emlegetett Hiroki Nakajima már akkor elárulta, hogy a az új generációs akkumulátoros elektromos autók fejlesztésére és gyártására egy új szervezeti egységet hoz létre a vállalat, múlt héten pedig érkezett a hír: az új egység neve nemes egyszerűséggel BEV Factory (elektromos autó gyár) lesz.
„2026-ig tíz új modellel bővítjük jelenlegi kínálatunkat, ami éves szinten 1,5 millió járművet jelent. Terveink között szerepel a többi gyártó által megalkotott járművektől teljesen eltérő, új generációs akkumulátoros elektromos (BEV) modellek bemutatása is. Ezek az új generációs akkumulátoros elektromos autók megduplázzák a hatótávolságot, köszönhetően a sokkal nagyobb hatékonysággal bíró akkumulátorok használatának, miközben dizájn és menetteljesítmények szempontjából is megdobogtatják majd a szíveket. A gyártást is átalakítjuk. Toyota termelési rendszerünk erősségei alapján megváltoztatjuk a munkamódszerünket, hogy felére csökkentsük a folyamatok számát. Ez a hatékonyabb gyártósorokra való átállást vonja maga után, beleértve az autonóm ellenőrzéseket és a csatlakoztatott technológiával működő, irányító nélküli szállítást. Teljesen átalakítjuk termelőüzemeink látképét. Arra is törekszünk, hogy 2035-re elérjük a karbonsemlegességet minden globális üzemünkben. Emellett a beszállítókkal együttműködve felülvizsgáljuk a meglévő ellátási láncokat, hogy kiváló minőségű alkatrészeket szerezzünk be alacsonyabb áron. Ezen átalakítások megvalósítására egy új, erre szakosodott egységet hozunk létre. Egyetlen vezető irányítása alatt, teljes jogkörrel dolgozva ez az all-in-one csapat minden funkciót ellát, a fejlesztéstől a gyártásig és az üzleti működésig.” – ismertette egy hónappal ezelőtt az eddig világszinten közel 23 millió elektrifikált (öntöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos, akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos) autót értékesítő Toyota új termékfejlesztési alenöke, Hiroki Nakajima, aki azt is elmondta, 2026-ra a Toyota és Lexus plug-in hibridek akár 200 kilométeres tisztán elektromos hatótávot is kínálhatnak majd, praktikusan akkumulátoros elektromos járművekként funkcionálva a mindennapokban. Közismert, hogy a Toyota egyike azon kevés autógyártónak, amely tekintélyes saját akkumulátorgyártási kapacitással és akkumulátor fejlesztési tevékenységgel is rendelkezik, és az akkumulátoros elektromos meghajtást néhány éven belül forradalmasító szilárdtest akkumulátorok vezető fejlesztőjének számít.
A Toyota kétségkívül nem vesztegeti az időt, alig három héttel később BEV Factory néven már létre is hozták az új szervezeti egységet, amely a Toyota termékfejlesztési központjának eddigi elnöke, Takero Kato vezetésével működik majd. Ez jól mutatja, hogy az akkumulátoros elektromos autóknak a jövőben a multitechnológiás stratégia részeként kiemelt szerepet szán a vállalat. A kiemelt szerep ugyanakkor nem kizárólagos: a karbonsemlegesség felé vezető úton a Toyota a jövőben hat fő technológiára fókuszál majd:
– öntöltő hibrid elektromos meghajtás
– plug-in hibrid elektromos meghajtás
– akkumulátoros elektromos meghajtás
– hidrogén üzemanyagcellás elektromos meghajtás
– hidrogén belsőégésű meghajtás
– karbonsemleges üzemanyagok (e-fuel)
Feláll a BEV Factory
A BEV Factory újonnan jön létre, mint dedikált szervezet, hogy felgyorsítsa a világ vezető, „csak egy autógyártó által megalkotható, új generációs BEV modelljeinek” fejlesztését és üzletmenetét. Azáltal, hogy a TNGA-n keresztül kifejlesztett hardver erején alapuló új partnerekkel való együttműködést felgyorsítja, a Toyota célul tűzte ki, hogy teljesen új világképet teremtő akkumulátoros elektromos modelleket gyártsuon.
Az új BEV Factory szervezetén belül egyetlen vezető irányítása alatt, egy helyen zajlanak majd az akkumulátoros elektromos autókat érintő „fejlesztési, termelési és üzleti” folyamatok, lehetővé téve a gyors döntéshozatalt és végrehajtást. A többfunkciós szervezeti struktúra lehetővé teszi az agilis fejlesztési tevékenység további felgyorsítását, amely integrálódik a tengerentúli központtal, a Woven by Toyotával és a főbb beszállítókkal, az alábbiak szerint:
– Tengerentúl (Észak-Amerika/Kína/Európa stb.): összefogja a vevői igényeket és a főbb BEV-piacok piaci trendjeit
– Woven by Toyota: a legújabb intelligens technológiák megértése, és azok együttes fejlesztése
– Beszállítók: új gyártási módok a legújabb technológiák és módszerek alkalmazásával