A vadonatúj, immáron a 2,4 literes 150 lóerős motor mellett 2,8 literes 204 lóerős motorral is elérhető Toyota Hilux igazi otthona kétségkívül a terep, ám annak ellenére hogy a japán offroader a kategória egyik legkeményebb pickupja, országúton kifejezetten SUV-os vezetési élményt kínál. A masszív létraalváz kivételes tartóssággal és olyan torziós merevséggel ruházza fel a Hiluxot, hogy az autó a legextrémebb off-road használatban is helytáll, az átdolgozott felfüggesztésnek és a szervokormány fejlesztéseinek köszönhetően ugyanakkor országúton is nagyobb kényelem és jobb vezethetőség jellemzi a japán pickup-legenda legújabb generációját. Mindeközben az új Hilux minden korábbinál jobb terepképességeket kínál, amelyből az új automatikus működésű, részlegesen önzáró differenciálmű, az alacsonyabb alapjárat (így jobban kezelhető az autó nehéz terepen, kis sebességnél) a felfrissített VSC rendszer, a továbbfejlesztett gázreakció, az új kormányszervo-szabályozás, és a kormányszög/kerékelfordulás-monitor is kiveszi a részét.
Az ikonikus japán pickup legújabb generációjának fejlesztése során a mérnökök fontos célja volt, hogy megmaradjanak a modell legendás tereptulajdonságai, ugyanakkor javuljon az utazási komfort. Annak érdekében, hogy a Hilux a legextrémebb körülmények között továbbra is a maximumot nyújtsa, kategóriájában szinte egyedüliként még mindig masszív alvázra épül. A létraalváz kivételes terepállóságot garantál, szilárdsága pedig ellenáll a legkomolyabb csavaró igénybevételeknek is.
Országúton kifejezetten SUV-os vezetési élményt nyújt
Az új Hilux kényelmét és közúti vezethetőségét ugyanakkor tovább fokozzák a felfüggesztésen és a szervokormányon elvégzett fejlesztések. A futóműben elöl-hátul újak a lengéscsillapítók, amitől nemcsak a kényelem javult, hanem a kormányzás is közvetlenebbé és pontosabbá vált. A kettős lengéscsillapítós, laprugós hátsó felfüggesztés átalakult, hogy az új Hilux egyszerre lehessen kiváló összkerékhajtású munkagép és kényelmes utazó SUV. A laprugók fő- és kiegészítő lapjának érintkezési felülete 6%-kal megnőtt, miközben a függőleges irányú rugóállandót a bekötési pontok átalakításával és a rugólapok bemetszésével sikerült csökkenteni. A hátsó bilincsek gumiágya önkenő szerkezetű, így csökken a súrlódás, ami jótékonyan hat a futómű működésére. A végeredmény: finomabb futás és kevesebb rázkódás. Az oldalirányú merevséget vízszintes kapcsok növelik, s ez a kialakítás a kormányzás pontosságára is jótékonyan hat. A változó áramlású hidraulikus szervokormány egyszerre javítja a kormányérzetet és csökkenti a fogyasztást. Alacsony sebességnél a manőverezést segítendő könnyű a kormány, nagyobb tempónál csökken a rásegítés, így pontosabb az irányítás. Alap-üzemállapotában (amikor a kormány állása nem változik, mert az autó egyenesen halad) a szervokormány olaját keringető szivattyú sem dolgozik, így csökken a fogyasztás.
Terepen nincs ellenfele
A Hilux legendásan kiváló terepképességeit tovább finomítandó egy új, az összkerékhajtású változatokon hátsókerékhajtású üzemmódban aktiválható elektronikusan működő rendszer helyettesíti a hátsó differenciálzárat, így javul a hátsó kerekek tapadása. Szintén a terephasználatot teszi könnyebbé a korábbi 850/perces értékről 680/percre csökkentett alapjárat, a finomabban reagáló gázpedál, a felfrissített VSC rendszer, valamint a változó karakterisztikájú szervokormány, és a kerekek kormányszögét figyelő monitor. Hogy a Hilux előtt valóban ne legyen akadály, a duplafülkés kivitelek szabad hasmagassága 310 mm, első terepszögük 29 a hátsó pedig 26 fokos, maximális gázlómélységük 700 mm.