Két évtized után Európába is megérkezik a legendás Toyota Highlander, amelynek legújabb generációja a Toyota legnagyobb hibrid SUV-ja. A kifinomult, hétüléses, és mintegy 658 literes csomagteret kínáló nagyméretű SUV kizárólag a világ legfejlettebb, negyedik generációs öntöltő hibrid elektromos hajtásával lesz majd elérhető, természetesen fejlett AWD rendszerrel. A high tech full hibrid hajtásnak köszönhetően az új Highlander 244 lóerős teljesítményével és 145 g/km CO₂-kibocsátásával a szegmens legjobb teljesítmény-emisszió arányát kínálja majd. A legendás modell érkezésével újabb összkerékhajtású hibrid szabadidő-autó gyarapítja majd a Toyota folyamatosan szélesedő európai SUV-kínálatát, amelynek belépő modellje az ugyancsak jövőre érkező Yaris Cross lesz, amelyet méretben a sláger crossover C-HR, majd az elképesztően népszerű RAV4 és az ősszel bemutatkozó RAV4 Plug-in Hybrid követ, a legnagyobb méretkategóriában pedig immáron itt lesz a Highlander – a hardcore offroaderek örömére pedig természetesen nem csupán a kínálatban marad, de idén ősszel frissül a Land Cruiser is.
A hibrid hajtás fejlesztésében szerzett 23 évnyi tapasztalatával, több, mint 15 millió eladott hibrid autóval, 9 hibrid hajtású modelljével, 4. generációs öntöltő full hybrid hajtásláncaival, valamint az SUV-piacon kivívott pozíciójával a Toyota számára minden feltétel adott volt egy sikeres, nagyméretű szabadidő-autó, a Highlander Hybrid legújabb generációjának megalkotásához, amely a modell két évtizedes történetében most először lesz kapható Európában. A kizárólag full hibrid hajtással kapható Highlander lesz a legújabb tagja a Toyota európai SUV-kínálatának, amelyben megtalálható a D-kategóriás RAV4, a C-kategóriás C-HR és a hamarosan érkező B-kategóriás Yaris Cross is. A Toyota GA-K platformjára épített Highlander hatásosan egyesíti a Toyota SUV-k kényelmét, vezethetőségét és biztonságát, s mindezt a hibrid hajtáslánc csekély károsanyag-kibocsátásával és üzemanyag-fogyasztásával, intelligens összkerékhajtással, hatalmas térkínálattal és 2 tonnás vontatási képességgel egészíti ki.
Letisztult dizájn és belső kialakítás
A látványos könnyűfém keréktárcsákkal felszerelt, 4950 mm-es hosszú Highlander Hybrid nemcsak a prémium városi szabadidő-autók dinamikus és kifinomult stílusát, hanem egy erőteljes, nagy teljesítményű, kemény és sokoldalú terepjáró előnyeit is kínálja. Az utasteret úgy alakították ki, hogy megfeleljen a hétüléses SUV-modellek térkínálatával, praktikumával és strapabíróságával szemben támasztott elvárásoknak, ugyanakkor komfortos, prémium minőségű környezetet kínáljon az utasoknak. A Highlander Hybrid teljes értékű hétüléses modell, hiszen második üléssora 180 mm-es sínen csúsztatható előre-hátra, így a leghátsó sorban két felnőtt is kényelmesen elfér, ráadásul a ki- és beszállás is egyszerű. A lábmozdulat-érzékelővel működtetett csomagtérajtó 658 literes teret rejt, ami nemcsak a padló alatti rekesszel bővíthető, hanem a harmadik és a második sori ülések síkba döntésével is; ezzel a rakodóteret egészen 1909 literig lehet növelni. A Fekete és Grafit színsémákkal megrendelhető utastérben számos rakodóhelyet alakítottak ki a tervezők, és mindezt USB-csatlakozókkal egészítették ki az első és a második üléssorban. A prémium szintű felszereltség része a középkonzol 12,3 colos multimédia-képernyője (műholdas navigációval), a head-up kijelző, az Apple CarPlay és az Android Auto rendszerek, a vezeték nélküli telefontöltő, az ülésszellőztetés és a kapcsolható digitális belső visszapillantó, aminek széles látószögű képéből semmit sem takarnak ki a fejtámlák és az utasok.
Meggyőző menetdinamika
A Highlander negyedik generációs full hibrid hajtása hatásosan kombinálja a 2,5 literes, Atkinson-ciklusú benzinmotor, az első és hátsó elektromotorok és a második üléssor alá beépített nikkel-metál-hidrid akkumulátor erejét. (a hátsó elektromotor az AWD-i, vagyis az intelligens összkerékhajtás része). A rendszer összesített teljesítménye 244 DIN LE*, amihez 146 g/km* legalacsonyabb CO₂-kibocsátás és 6,6 l/100 km* üzemanyag-fogyasztás társul (WLTP ciklusban mérve). Ugyanezek az adatok az NEDC-átszámítás szerint 117 g/km* és 5,2 l/100km*, ami a szegmens legkedvezőbb teljesítmény-emisszió arányát jelenti. Az üzemmódválasztó gomb segítségével a vezető választhat az ECO, NORMAL, SPORT és TRAIL (ösvény) beállítások közül. Ez a négy üzemmód akkor is használható, ha a vezető elektromos hajtásra kapcsol. A zajcsökkentő szélvédő és első oldalablakok alkalmazásának, illetve a tetőbe, a műszerfalba és a padlóba épített hangelnyelő anyagoknak, valamint a kerékjáratok és a csomagtér burkolatainak köszönhetően a Highlander kabinja figyelemre méltóan csendes, és ezt a benyomást tovább erősíti a full hibrid hajtás közismerten sima és halk működése. A Highlander GA-K padlólemezére könnyű és rendkívül merev karosszéria épült, és az alacsony súlypont miatt nemcsak hihetetlenül élvezetesen lehet irányítani az új SUV-t, hanem az autópályán is kifejezetten kényelmesen lehet vele suhanni.
A legmagasabb szintű biztonság
Az új Highlander Hybrid alapfelszereltségének része a Toyota Safety Sense legújabb változata; az aktív biztonsági technológiai csomagot úgy állította össze a Toyota, hogy segítségével a lehető legtöbb közlekedési helyzetben elkerülhetők legyenek a balesetek, vagy mérsékelhető legyen a súlyosságuk. A Highlander utasait óvó Toyota Safety Sense csomagban megtalálható az ütközést megelőző biztonsági rendszer (PCS) aktív elkerülő kormányzással, valamint éjjel-nappali gyalogosészleléssel és nappali kerékpáros-észleléssel; a teljes sebességtartományban működő adaptív sebességtartó automatika (ACC) jelzőtábla-felismeréssel (RSA); a sávkövető asszisztens (LTA); a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA); az automatikus távolságifény-vezérlés (AHB) és a jelzőtábla-felismerés (RSA).