A Rally Világbajnokság (WRC) tüzében kovácsolódott Toyota GR Yaris az az utcai sportautó, amelynek tulajdonosa talán a legközelebb érezheti magát egy valódi rally autó birtoklásához. Ez sok a versenytechnikából ismert megoldás együttes eredménye, amelyek között szerepel a vadonatúj, 261 lóerős háromhengeres turbómotor, vagy a különlegesen könnyű, mégis elképesztően merev karosszériaszerkezet éppúgy, mint a MacPherson első és kettős keresztlengőkaros hátsó felfüggesztéssel ellátott könnyű és erős futómű, a lineáris reakciókat biztosító közvetlen áttételű kormánymű, a nagyteljesítményű fékrendszer, esetleg a speciális üléspozíció, és természetesen nem utolsósorban a GR Four összkerékhajtás. Ehhez az elképesztő teljesítmény esetén magától értetődően még komolyabb hangsúly helyeződik a biztonságra, amely tekintetben a világ legbiztonságosabb kisautója, a Toyota Yaris, sportautó-változata ugyancsak megállja a helyét.
Az alapmodellhez hasonlóan a GR Yaris is megkapta az aktív biztonsági rendszerek és vezetéstámogató technológiák széles tárházát csokorba fogó Toyota Safety Sense legújabb generációját, ütközést megelőző biztonsági rendszerrel, kereszteződés-asszisztenssel, adaptív sebességtartóval és sávkövető asszisztenssel. Ha valamilyen okból mégis elkerülhetetlen volna a baleset, az autóban helyet kapó eCall funkció automatikusan értesítést küld a mentőszolgálatnak és a rendészeti szerveknek. Az utasbiztonságot szolgálja a a multimédia rendszeren keresztül elérhető teljes okostelefon integráció (Apple CarPlay és Android Auto alapáron), hiszen így a sofőr figyelmének egy pillanatra sem kell elkalandoznia a vezetésről.
Toyota Safety Sense
A GR Yaris karosszériáját eleve úgy tervezték meg, hogy a lehető leghatásosabban, előre kiszámított utakon vezesse el az erőket az utascellától, megvédve a bent ülőket egy esetleges balesetben. Valamennyi új Toyotához hasonlóan a szerkezeti felépítésből eredő védelmet az alapáras Toyota Safety Sense csomag egészíti ki, számos biztonsági, és vezetéstámogató – a balesetek elkerülését is segítő – rendszerrel. A Toyota Safety Sense része a kerékpárosok nappali, valamint gyalogosok nappali és éjszakai felismerésére egyaránt is képes ütközést megelőző biztonsági rendszer. A rendszer részét képezi a kereszteződés-asszisztens is, amely megakadályozza, hogy a vezető az útvonalát keresztező forgalom elé kanyarodjon egy-egy kereszteződésben. Ha áthaladó gyalogost érzékel azon az úton, amelyre a vezető éppen befordulni szándékozik, vagy szemből érkező járművet észlel, előbb hangjelzéssel figyelmeztet, majd ha a vezető nem reagál, automatikusan le is fékezi az autót. A rendszer 10 és 25 km/órás sebesség között működik. Az intelligens adaptív sebességtartó automatika alacsony és nagy sebességnél is üzemképes, és automatikusan az autó előtti forgalomhoz igazítja a Yaris sebességét. A rendszer bekapcsolása után egészen addig működik, amíg a vezető ki nem nyomja a kuplungpedált; a sebességtartó újraindításához ilyenkor elég csak megnyomni az ACC gombot.
A sávkövető asszisztens segít megakadályozni, hogy a GR Yaris a vezető szándéka ellenére elhagyja a forgalmi sávot. Amennyiben ez mégis megtörténik, előbb hangjelzéssel, majd választható, beállítható mértékű kormányzási beavatkozással tereli vissza az autót a helyes, kijelölt irányba. A rendszer a felfestéseket figyelve automatikusan a sáv közepén is tartja az autót, és erre a sáv külső szélét jelző festés nélkül is képes. A Toyota Safety Sense része a legfontosabb figyelmeztető-, és sebességkorlátozó jelzéseket a műszerfal központi kijelzőjén megjelenítő jelzőtábla-felismerő rendszer is. Az automatikus távfény-vezérlés a lehető legteljesebben kihasználja a LED fényszórók képességeit, anélkül, hogy elvakítaná a szemből érkezőket. Opcióként holttérfigyelő, hátsó keresztirányú forgalomfelügyelet és és első-hátsó parkolóradar is elérhető, míg a tolatókamera valamennyi kivitelben alapáras.