A Toyota világelső hidrogén üzemanyagcellás elektromos technológiáját használja majd a Daimler új városi autóbusza, a hatótávnövelővel ellátott Mercedes-Benz eCitaro. A zéró emissziós, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos meghajtás vezető fejlesztőjeként a Toyota korábban 5700 a technológiával kapcsolatos szabadalmat osztott meg ingyenesen a versenytársaival minél szélesebb elterjedése érdekében. A japán autógyártó műszaki támogatást is nyújt majd a generációs Toyota Üzemanyagcella Modul integrálásához a busz hajtásláncába. A Toyota Üzemanyagcella Modul hatótávnövelő funkciót tölt majd be, ezzel megnövelve az akkumulátor által nyújtott teljes hatótávolságot.
A Toyota high tech üzemanyagcellás modulját (TFCM) használja majd a Daimler városi busza, a hatótávnövelővel ellátott Mercedes-Benz eCitaro Range Extender. A TFCM2-F-60 egy második generációs lapos modul, amely 60 kW teljesítményt ad le, és könnyen ráépíthető a busz tetejére, az akkumulátor és a hidrogéntartályok mellett. A Toyota üzemanyagcellás technológiájának egyik fő előnye, hogy a tisztán elektromos autóbusz hatótávolsága városi forgalomban körülbelül 400 kilométerre növelhető a szóló, és akár 350 kilométerre a csuklós autóbusz esetében. Az akkumulátor és az üzemanyagcella kombinációja hatótávnövelőként szükségtelenné teszi a nap közbeni töltéseket. A Toyota Európa mérnökei támogatják a rendszer általános megtervezését és a modul integrálását a buszba, mindezt az optimális hatékonyság, teljesítmény és élettartam biztosítása érdekében. A nagy teherbírású egység hatékonysága az előállított energia mennyiségéhez képest viszonylag alacsony hidrogénfogyasztást eredményez. Az integrált feszültségátalakítóval a TFCM 450 és 700 volt közötti feszültségtartományban működik, a leghatékonyabban pedig körülbelül 30 kW-on üzemel. A karbonmentesített társadalomról alkotott víziójával összhangban a Toyota a személygépjárművekben való használaton túl is támogatja a hidrogén üzemanyagcellás technológiájának alkalmazását, beleértve a nehéz tehergépjárműveket, kishaszonjárműveket, hajókat és buszokat is. E cél megvalósítása érdekében a Toyota több európai gyártóval is partneri kapcsolatokat létesít, amelyek osztják ugyanazt a hidrogénre vonatkozó jövőképet. Az összes hidrogénes eszköz egyesítése egy hidrogén-infrastruktúra körül támogatja majd az olyan ökoszisztémák fejlődését, ahol a hidrogénmobilitás tovább bővülhet.
„Örülünk, hogy a Daimler Buses vállalattal dolgozhatunk, és örömmel látjuk, hogy hidrogénes hajtásláncokkal kapcsolatos értékesítési tevékenységünk Európában tovább bővül. A Toyota elkötelezett a karbonsemlegesség elérése mellett, és hiszünk abban, hogy a hidrogén a jövő karbonmentesített társadalmának egyik kulcsfontosságú építőköve.” – avat be Matt Harrison, a Toyota Európa elnök-vezérigazgatója.
A Toyota Európa
A Toyota Európa felügyeli a Toyota és a Lexus járműveinek, alkatrészeinek és kiegészítőinek teljes körű forgalmazását és marketing-tevékenységét, valamint irányítja a Toyota európai gyártó és tervezői tevékenységeit. Európában mintegy 27.000 ember áll – közvetlenül vagy közvetve – a Toyota alkalmazásában, s a vállalat 1990 óta több mint 10 milliárd eurót fordított európai befektetéseire. Kilenc európai gyártóüzeme Portugáliában, az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Lengyelországban, a Cseh Köztársaságban, Törökországban és Oroszországban található. Ma megközelítőleg 16,5 millió Toyota, GR és Lexus jármű közlekedik az európai utakon, amelyek tulajdonosait 28 Nemzeti Marketing és Kereskedelmi Vállalatból álló hálózat, valamint 53 országban (EU, Egyesült Királyság, EFTA-országok + Oroszország) összesen mintegy 2.800 értékesítési pont látja el. 2021-ben a Toyota 1.076.300 darab Toyota és Lexus modellt értékesített Európában, ezzel 6,4 százalékos piaci részesedést magának tudva. További információkért látogasson el a Tények és számadatok www.toyota-europe.com honlapra. A Toyota hisz abban, hogy ha az emberek szabadon mozoghatnak, akkor bármi lehetséges. A „Mobilitás mindenkinek” elve érdekében a Toyota biztonságosabb, még inkább összekapcsolt, inkluzívabb és fenntarthatóbb mobilitást kíván megalkotni, hogy elérje legfőbb küldetését: „Boldogságot mindenkinek”. Európában a TME elindította a KINTO mobilitási márkát, amely mobilitási szolgáltatások széles skáláját kínálja 14 országban, és ösztönzi a zéró emissziós üzemanyagcellás termékek, és azok műszaki támogatásának business-to-business értékesítését. Hozzájárulva az ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljaihoz, a Toyota azon dolgozik, hogy Európa-szerte minden üzleti tevékenységének körében elérje a karbonsemlegességet. Európában a széndioxid-csökkentés terén történelmi távlatokban is vezető szerepet betöltő TME célja, hogy 2035-ig 100 százalékkal csökkentse minden új járművének széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, és továbbra is az elektrifikált hajtásláncok teljes választékát kínálja majd ügyfeleinek a régióban hibrid, plug-in hibrid, akkumulátoros elektromos és üzemanyagcellás modelljeinek képében. Ha a fenntarthatóságról van szó, a Toyota elkötelezett a Beyond Zero filozófia mellett.