Egy új, ütős videó formálja át a szemléletünket a Vezetést Zavaró Tényezők Tudatosításának Hónapjában.
PLANO, Texas (2021. április 6.) – Ön mit gondol, mennyi időbe telik ránézni egy üzenetre vezetés közben? Egy másodpercbe? Kettőbe? Nincs egyedül ezzel: a legtöbb autós azt hiszi, hogy a vezetés közben történő üzengetés csak egy-egy pillanatra vonja el a figyelmüket az útról. Április 6-án, vagyis 04.06-án a Lexus közzétett egy új videót, amelyben megcáfolja ezt az elterjedt tévhitet. Az amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hatóság (NHTSA) szerint valójában átlagosan 4,6 másodpercig tart elküldeni egy üzenetet, vagy rápillantani egy beérkezőre vezetés közben.
Az április a Vezetést Zavaró Tényezők Tudatosításának Hónapja; ezt a kezdeményezést több mint 10 éve indította útjára a Nemzeti Biztonsági Tanács (NSC). Ez az időszak jó alkalom arra, hogy átgondoljuk és felülvizsgáljuk eddigi vezeti szokásainkat. A figyelmetlen vezetés veszélyes: az NHTSA szerint egyedül 2019-ben 3142 halálozást okozott az utakon (ez a legfrissebb adat). Ráadásul az üzenetküldés a legveszélyesebb figyelemzavaró tényező, hiszen nagyjából egyenértékű azzal, mintha 90 km/órás tempónál 4,6 másodpercen át csukott szemmel száguldanánk.
A ma közzétett “Driving Disrupted” című videóban a Lexus bemutatja, hogy pontosan mi történik, amikor az autósok 4,6 másodpercig nem látják az utat. A részvevők egy zárt pályán beülnek egy Lexus NX-be – méghozzá abban a tudatban, hogy rutin tesztvezetésen vesznek részt. Azt nem tudják, hogy nem egy hétköznapi NX-et, hanem egy egyedi, különlegesen módosított autót vezetnek, aminek gyári kódneve NX 4.6. Az autót elektrokromatikus technológiával szerelték fel, ami képes egy pillanat alatt átláthatatlanná tenni a szélvédőt, 4,6 másodpercre teljesen megfosztva a vezetőt a kilátástól. A videó jól érzékelteti az ezzel okozott káoszt.
„A Lexus javítani szeretné a vezetésbiztonsággal kapcsolatos tudatosságot, ezért igyekszünk megváltoztatja az emberek szemléletét a vezetés közben történő üzengetéssel kapcsolatban”, mondta el Vinay Shahani, a Lexus USA marketingért felelős alelnöke. „Még a létező legfejlettebb biztonsági rendszerek sem tudják pótolni az autóvezető osztatlan figyelmét.”
További információ: www.Lexus.com/DrivingDisrupted.