A 2020-ban világszintű vezető pozícióját csoportszinten is visszaszerző Toyota (márkaszinten a Toyota hosszú évek óta messze a világ legkedveltebb autómárkája), amely ugyancsak tavaly a magyarországi kivonásokkal tisztított újautó piacon is az első helyen végzett a márkák rangsorában, 2021 első negyedévében is szárnyal. A világ legfejlettebb környezetbarát öntöltő hibrid elektromos modelljeiről ismert japán autógyártó nem csupán Magyarországon ért el 13,1%-os (prémium márkájával, a Lexusszal együtt 13,8%-os) rekord piaci részesedést , megőrizve piacvezető pozícióját: a Toyota és a Lexus Európában is történelmi magasságú, 6,6%-os piaci részesedéssel zárta az első negyedévet. Mindeközben történetének legmagasabb, 6,4%-os piaci részesedésével a Toyota márka a második helyre lépett elő a legkelendőbb személyautó-márkák európai listáján.
A Toyota Motor Europe* értékesítési eredménye és piaci részesedése tovább nőtt 2021 első negyedévében, amikor a vállalat 287.678 járművet értékesített: ez 6 százalékkal több, mint a tavalyi év azonos időszakának eredménye. Ezzel a japán autógyártó eddigi legjobb első negyedéves európai piaci részesedését produkálta, 0,1 százalékponttal 6,6%-ra növelve részesedését, ami elsősorban az alacsony CO₂-kibocsátású, hibrid hajtású Toyota- és Lexus-modellek iránti erős keresletnek volt köszönhető. A Toyota és a Lexus összesített európai hibrid mixe újra rekordot döntött: Európában 56%, Nyugat-Európában (a vállalat ide számolva Magyarországot is ) 67% (5 százalékponttal gyarapodva), míg Kelet-Európában** 27%. Eddigi legmagasabb, 6,4%-os piaci részesedésével a Toyota márka a 2. helyre lépett előre a legkelendőbb személyautó-márkák európai listáján.
“A Toyota Motor Europe erősen kezdte az évet, sőt márciusban újabb szintet léptünk, amikor a Toyota Yaris megkapta a 2021-es Év Autója címet, és első ízben vált Európa legnagyobb darabszámban értékesített autójává. Nagy bizakodással tekintünk elektromos hajtásláncú modellkínálatunkra, ami idén tovább gyarapodik, és a vásárlók komoly érdeklődését hűen tükrözi a jelentős előrendelés-állomány. Bár még túl korai lenne pontos becslésekbe bocsátkozni, várakozásaink szerint a 2021-es értékesítésünk jóval meghaladja majd a válság előtti, 2019-ben elért 1,1 milliós darabszámot.” – fogalmaz Matt Harrison, a Toyota Motor Europe elnök-vezérigazgatója.
A Toyota márka és az egyes modellek európai teljesítménye
A Toyota értékesítési eredménye 6%-al, 268.607 darabra nőtt a idei év első negyedévében, 6,4% -os piaci részesedést érve el, ami 0,4 százalékpontos növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest a személyautók mezőnyében. A márka legkelendőbb modelljei a Yaris, a Corolla-család és a RAV4 voltak, amelyek a teljes értékesítés 59 %-át tették ki, miközben összesített hibrid mixük 71% volt. A Toyota összesített hibrid értékesítése 15%-al nőtt a tavalyi első negyedévhez képest (148.671 darab, 55% összesített hibrid mix).
A Lexus márka és az egyes modellek európai teljesítménye
A Lexus 19.071 autót értékesített az év első három hónapjában, ami 4%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A márka teljes európai hibrid mixe 62% volt, ami Nyugat-Európában elérte a 93%-ot (Magyarországon 99% volt). Az összes eladás 80%-át a SUV-kínálat tette ki (RX, NX, UX, GX és LX), és a SUV-modellek 58%-a kelt el hibrid hajtással (hazánkban 99%). A tavalyi első negyedévhez képest a legnagyobb növekedést az LC (+212%) és az ES (+35%) érte el.
A Toyota Motor Europe ederményei, 2021. január-március:
- Összesített értékesítés: 287,678 (+6% a tavalyi első negyedévhez képest)
- Piaci részesedés: 6,6% (+0.1 százalékpont a tavalyi első negyedévhez képest)
- Összesített hibrid értékesítés: 159,163 (+13% a tavalyi első negyedévhez képest)
- Hibrid mix: Nyugat-Európa: 67% – Kelet-Európa*: 27% – összesen: 56%
Európai Toyota eredmények 2021. január-március:
- Toyota értékesítés: 268,607 (+6% a tavalyi első negyedévhez képest)
- Legkelendőbb: Corolla család (59,288); Yaris (58,944); RAV4 (41,014)
- Legkelendőbb hibridek: Yaris Hybrid (45,677); Corolla Hybrid család (44,996); Toyota C-HR Hybrid (28,799)
- Összesített hibrid értékesítés: 148,671 (+15% a tavalyi első negyedévhez képest)
- Hybrid mix: Nyugat-Európa: 66% – Kelet-Európa*: 29% – összesen: 55%
Európai Lexus eredmények 2021. január-március:
- Lexus értékesítés: 19,071 (+4% a tavalyi első negyedévhez képest)
- Legkelendőbb: UX család (4,789); RX család (4,265); NX család (5,203)
- Legkelendőbb hibridek: UX Hybrid (4,008); NX Hybrid (3,614); RX Hybrid (1,303)
- Összesített hibrid értékesítés: 11,748 (-6% a tavalyi első negyedévhez képest)
- Hybrid mix: Nyugat-Európa: 93% – Kelet-Európa*: 9% – összesen: 62%
TOYOTA / LEXUS ÖSSZESEN |
287,678 |
TOYOTA |
268,607 |
AYGO |
22,390 |
Yaris (és Yaris Hybrid) |
58,944 |
Yaris Hybrid |
45,677 |
Corolla H/B & Touring Sports (és Hybrid) |
32,312 |
Corolla H/B & Touring Sports Hybrid |
30,766 |
Toyota C-HR (és Hybrid) |
29,581 |
Toyota C-HR Hybrid |
28,799 |
Corolla SDN (és Hybrid) |
26,976 |
Corolla SDN Hybrid |
14,230 |
Prius család |
3,150 |
Prius |
583 |
Prius+ |
2,142 |
Prius Plug-in Hybrid |
425 |
Mirai |
129 |
Camry (és Camry Hybrid) |
8,466 |
Camry Hybrid |
2,075 |
Supra |
390 |
RAV4 (és RAV4 Hybrid) |
41,014 |
RAV4 Hybrid |
22,589 |
Highlander (és Highlander Hybrid) |
1,973 |
Highlander Hybrid |
1,385 |
Land Cruiser |
10,246 |
Hilux |
13,098 |
PROACE |
7,670 |
Egyéb modellek |
12,268 |
LEXUS |
19,071 |
CT 200h |
983 |
IS (és IS Hybrid) |
398 |
IS hybrid |
361 |
ES (és ES Hybrid) |
2,013 |
ES hybrid |
1,381 |
LS (és LS Hybrid) |
35 |
LS hybrid |
33 |
NX (és NX Hybrid) |
5,203 |
NX hybrid |
3,614 |
UX (és UX Hybrid) |
4,789 |
UX hybrid |
4,008 |
RX (és RX Hybrid) |
4,265 |
RX hybrid |
1,303 |
RC (és RC Hybrid) |
56 |
RC hybrid |
46 |
LC (és LC Hybrid) |
156 |
LC hybrid |
19 |
GX |
290 |
LX |
883 |
*A Toyota Motor Europe felelős az értékesítési tevékenységekért minden Nyugat-, Közép- és Kelet-Európai piacon, beleértve Törökországot és Oroszországot, akárcsak Izraelt és több közép-ázsiai piacot is (Örményország, Azerbajdzsán, Grúzia és Kazahsztán).
** A kelet-európai eredmények magukban foglalják Oroszország, Kazahsztán, a kaukázusi régió, Ukrajna, Törökország és Izrael értékesítési eredményeit is.