NAGY DOBÁST ÍGÉR ELEKTROMOS FRONTON JÖVŐHÉTRE A TOYOTA

NAGY DOBÁST ÍGÉR ELEKTROMOS FRONTON JÖVŐHÉTRE A TOYOTA

A részben vagy teljesen elektromos meghajtások vezető fejlesztőjeként ismert, mára világszerte közel 18 millió öntöltő hibrid elektromos autót értékesítő Toyota jövő hétfőn, árpilis 19-én, 15:20-kor leplezi le Beyond Zero (Túl a nullán) elnevezésű elektrifikációs stratégiájának következő lépcsőjét jelentő első modellt.

 

A Lexus prémium márkát is jegyző, Európában mára több, mint 50%-ban öntöltő hibrid elektromos autókat értékesítő Toyota más stratégiát folytat, mint legtöbb autóipari versenytársa. A világ első hibrid autójával közel negyed évszázada a teljes elektromos forradalmat útjára indító japán autógyártó évekkel ezelőtt deklarálta: miközben a részben vagy teljesen elektromos meghajtások vezető fejlesztője marad, olyan élhető, racionális választást jelentő autókat gyárt, amelyek azonnal, nagy volumenben, drasztikusan csökkentik környezeti lábnyomát. Ahelyett tehát, hogy elsősorban kommunikációs célból bemutatna néhány kis sorozatszámú, a piacra marginális hatással bíró, komoly kompromisszumokat jelentő, alacsony hatótávú és hosszú töltési idejű akkumulátoros elektromos modellt, folyamatosan tökéletesíti és csúcsra járatja a környezetbarát, komoly emissziócsökkenés elérését lehetővé tévő öntöltő hibrid elektromos hajtású autók értékesítését, és akkor kínál zéró emissziós, hidrogén üzemanyagcellás elektromos és akkumulátoros elektromos autókat, ha azok valóban élhető alternatívát jelentenek az ügyfelek számára, és így potenciális nagy volumenben való értékesítésük révén érdemben hozzájárulnak az iparág környezeti lábnyomának csökkentéséhez. A világ legfejlettebb, negyedik generációs öntöltő hibrid elektromos hajtása, amely ma világszerte több, mint 50, Európában több, mint 20 Toyota és Lexus modellben elérhető, piacvezető, akár 50-80%-ban tisztán elektromos, emissziómentes közlekedést tesz lehetővé. Világszinten ma már ezek teszik ki a vállalat eladásainak mintegy 20%-át, Európában pedig több, mint 50%-át. Ahelyett, hogy legjobb esetben is néhány tízezer akkumulátoros elektromos autót értékesített volna, a Toyota és a Lexus eddig közel 18 millió hibridet adott el világszerte (ebből közel 2 milliót csak tavaly), ami többszöröse az összes többi autógyártó összesített részben vagy teljesen elektromos értékesítéseinek. A Toyota jegyzi emellett a világ legfejlettebb plug-in hibrid elektromos hajtását is, amely nem csupán a piac legnagyobb tisztán elektromos hatótávját, de a leghatékonyabb hibrid működést is kínálja annak felhasználását követően. A Toyota kínálja emellett a világ legfejlettebb zéró emissziós hidrogén üzemanyagcellás elektromos meghajtását is, amely a második generációs Mirai személyautó mellett a gyártó által fejlesztett buszokban, teherautókban, targoncákban, vonatokban és hajókban és elérhető. Ha mindez nem volna elegendő, a Toyota vezeti a szilártest akkumulátorokkal kapcsolatos fejlesztéseket is.

A Toyota ugyanakkor a jelek szerint elérkezettnek látja az időt, hogy az akkumulátoros elektromos meghajtás területén is olyan új szintet kínáljon, amely megkülönbözteti versenytársaitól, és egy kompromisszummentes, élhető alternatívát kínál majd. Ennek első lépését képviseli a jövő hétfőn leleplezésre kerülő modell, amely a Toyotán túlmutatva az egész iparágra hatással lehet.

Felső