KOMOLYAN ERŐSÍTETTE PIACI POZÍCIÓJÁT EURÓPÁBAN A TOYOTA ÉS A LEXUS

KOMOLYAN ERŐSÍTETTE PIACI POZÍCIÓJÁT EURÓPÁBAN A TOYOTA ÉS A LEXUS

Az év első hat hónapjában a koronavírus gazdasági hatásainak következtében 22,8%-al visszaeső kivonásoktól tisztított magyarországi újautó piacon a Toyota 16,1%-os, a Lexus pedig 5,2%-os növekedést tudott elérni. Ezzel a Toyota gyakorlatilag történelmet írt idehaza: a környezetbarát öntöltő hibrid elektromos modelljeiről ismert japán autómárka ugyanis 6434 új autó értékesítésével, 11,9%-os piaci részesedéssel az első helyen végzett az első félévben a gyártók rangsorában hazánkban, amire korábban még nem volt példa. A Lexus szintén történelmi, 6,2%-os piaci részesedéssel az ötödik helyen áll a kivonásokkal tisztított prémium magyarországi prémium piacon. Európai szinten abszolút értékben növekedni ugyan nem tudott japán autógyártó, de a piacnál is így sokkal jobban teljesített, jelentős mértékben javítva piaci részesedését. A Toyota Európa az év első hat hónapjában 424.862 darab járművet értékesített, ami ugyan ami 26,5%-os visszaesést jelent, de még így is sokkal kedvezőbb a piaci átlagnál, ami 36%-os csökkenést mutat. A gyártó európai piaci részesedése így 0,8 százalékponttal 6,1% százalékra nőtt, ami a Toyota és Lexus hibrid modellek iránti erős keresletnek köszönhető. A második félév tekintetében bíztató lehet a vállalat számára, hogy gyárai és márkakereskedői – az új egészségügyi és biztonsági előírások betartása mellett – immáron újra teljes kapacitással működnek.

A kivonásokkal tisztított magyarországi újautó piacon történetében először első helyen álló Toyota 2020 első félévében 424.862 darab Toyota és Lexus modellt értékesített azon az európai piacon, amely látványosan összeomlott a globális koronavírus-járvány miatt. Ez az eredmény 26,5 %-al alacsonyabb az egy évvel ezelőttihez képest, ám még így is felülmúlja az európai piaci átlagot, ami 36%-os visszaesést mutat 2019 első félévéhez viszonyítva. Ebben az időszakban a Toyota és a Lexus összesített európai részesedése 0,8 százalékponttal 6,1%-ra nőtt (idehaza a két márka együtt elérte a 12,6%-ot), ami a hibrid modellek iránti erős keresletnek köszönhető. A Toyota Európa általános értékesítési mixében a hibridek 51%-ot, ez az arány Nyugat-Európában elérte a 63%-ot.

“A Toyota és a Lexus a sajátságos körülmények között is jól teljesített. Újra elkezdtük visszanyerni lendületünket, de legmagasabb szintű prioritásunk továbbra is munkatársaink egészsége és biztonsága, illetve márkakereskedőink likviditása. Arra számítunk, hogy 2020-ban legalább 950.000 autót foguk értékesíteni, ami 13 százalékkal alacsonyabb a 2019-es eredményünknél – és mivel mindezt egy olyan piacon tervezzük elérni, ami 25 százalékos visszaesést prognosztizál, továbbra is meg kell őriznünk piaci részesedésünk növekedését. Csekély CO₂-kibocsátású hibrid autóink kifejezetten népszerűek, és sokat várunk a 4. generációs hibrid rendszerrel hajtott új Yaris bevezetésétől is. 2020-ra újra ambiciózus terveink vannak, de tudjuk, hogy a közeljövő még sok bizonytalanságot tartogathat.” – avat be Matt Harrison, a TME ügyvezető alelnöke.

Az egyes márkák és modellek eredményei
A Toyota bestsellerei, vagyis a Yaris, a Corolla HB, a Touring Sports és Sedan, illetve a RAV4 eladásai tették ki a márka 395.267 darabos félévi értékesítésének mintegy felét. A hibridek 50%-ot képviseltek a Toyota összesített értékesítési mixében, és 90% a Corolla Hatchback és Touring Sports, valamint a Toyota C-HR eladásaiban. Az év első hat hónapjában 29.595 darab Lexus kelt el, ami 27%-al kevesebb, mint tavaly ilyenkor, de a márka még így is jobban teljesített a piaci átlagnál. A legtöbb piacon a hibridek uralták Lexus-eladásokat, különösen a SUV-ok között: az RX, az NX és az UX értékesítésében 75% volt a hibridek aránya. A Lexus általános értékesítési mixében a hibridek 63%-ot képviseltek az első félévben, ez az arány Nyugat-Európában 99% volt.

Toyota és Lexus összesített európai eredmények 2020. első félévében:

  • Összesített értékesítés: 424.862 (-26,5% a tavalyi év azonos időszakához képest)
  • Piaci részesedés: 6,1% (+0,8 százalékpont a tavalyi év azonos időszakához képest)
  • Összesített hibrid értékesítés: 217.884 (-28% a tavalyi év azonos időszakához képest)
  • Hibrid mix: Nyugat-Európa: 63% – Kelet-Európa*: 20% – összesen: 51%

Toyota európai eredmények 2020. első félévében:

  • Toyota értékesítés: 395.267 (-27% a tavalyi év azonos időszakához képest)
  • Legkelendőbb: Yaris család (83.005); Corolla család (82.513); RAV4 család (62.036)
  • Legkelendőbb hibridek: Corolla Hatchback & Touring Sports (50.484); Toyota C-HR Hybrid (45.433); RAV4 (38.481)
  • Összesített hibrid értékesítés: 199.102 (-27% a tavalyi év azonos időszakához képest)
  • Hybrid mix: Nyugat-Európa: 61% – Kelet-Európa*: 22% – összesen: 50%

Lexus európai eredmények 2020. első félévében:

  • Lexus értékesítés: 29.595 (-27% a tavalyi év azonos időszakához képest)
  • Legkelendőbb: NX család (7.664); RX család (7.616); UX család (6.879)
  • Legnagyobb növekedés: GX család (+74%)
  • Legkelendőbb hibridek: UX Hybrid (6.461); NX Hybrid (5.299); RX Hybrid (2.498)
  • Összesített hibrid értékesítés: 18.782 (-33% a tavalyi év azonos időszakához képest)
  • Hybrid mix: Nyugat-Európa: 99% – Kelet-Európa*: 8% – összesen: 69%

A 2020. első félévi értékesítési európai Toyota/Lexus eredmények listája

*A Toyota Európa felelős az értékesítési tevékenységekért minden Nyugat-, Közép- és Kelet-Európai piacon, beleértve Törökországot és Oroszországot, akárcsak Izraelt és több közép-ázsiai piacot is (Örményország, Azerbajdzsán, Grúzia és Kazahsztán). A dőlt betűvel jelzett modellek helyben, a Toyota európai gyártási létesítményeiben készültek.

Felső