A TOYOTA GAZOO Racing versenyistálló mind a pilóták, mind a gyártók versenyében toronymagasan vezeti a Hosszútávú Világbajnokságot, amelynek egyik jelentős futama a múlt hétvégén századik évfordulóját ünneplő Le Mans-i 24 órás megmérettetés. A Toyota elmúlt években a Rally Világbajnokságon, a Hosszútávú Világbajnokságon és a Dakaron egyaránt sikert sikerre halmozó versenycsapata, amely sorozatban öt alkalommal örülhetett a diadalnak Le Mansban, a centenáriumi versenyen nem tudta behúzni a hatodik diadalt, drámai versenyt követően másodikként futott be a csapat versenygépe (miután a másik Toyota versenyautó önhibáján kívül élről esett ki egy hátulról történt ráfutást követően). A Toyota világszintű elnök-vezérigazgatója (egyben a versenyistálló elnöke), Koji Sato, és a Toyota idén márciusban hátrébb lépő eddigi elnöke, a mesterpilótaként Morizo néven versenyző Akio Toyoda egyaránt üzent a csapattagoknak és a rajongóknak a versenyt követően.
Koji Sato ekként fogalmazott:
„A jubileumi 100. megmérettetésen a TOYOTA GAZOO Racing WEC csapat mindent beleadott a Le Mans 24 órás viadalon, amely óriási kihívás elé állította őket. A cél nem kevesebb volt, mint a sorrendben hatodik győzelem megszerzése. Szeretném kifejezni elismerésemet mindenki felé, aki támogatott minket ebben. Mivel éveken át keményen dolgoztam a csapattal együtt, ismerem a működésüket. Kamui minden nap beszélt a csapattagokkal és folyamatosan tudatosította bennük a küzdelem jelentőségét és a csapatmunka fontosságát.
Mike, Jose, Seb, Brendon, Ryo és Kamui a pilótaülésben igazi sportolóként tolta ki saját határait, miközben olyan autót segítettek létrehozni, amely képes harcba szállni a győzelemért. A szerelők lépésről lépésre tökéletesítették munkájukat és minden egyes nap igyekeztek tökéletesre csiszolni a bokszkiállást. A mérnökök briliánsan oldották meg a problémákat két évvel ezelőtt és tavaly is Le Mans-ban, nagy mértékben fokozva az autó megbízhatóságát. Morizóval együtt a csapat számos kihívással nézett szembe, és ugyanaz a helyzet Uchiyamada irányítása alatt is, aki elősegíti a Toyota küzdelmét a WEC-ben. A körülményektől függetlenül büszke vagyok a csapat minden tagjára, mivel a végeredménybe mindenki száz százalékosan beletette magát, szinte végtelen küzdelemmel szembenézve a kihívással, soha fel nem adva. A csapat minden tagja hős. Lehet, hogy most nem sikerült minden kihívásnak maximálisan eleget tenni. De csak az hibázik, aki próbálkozik. Hatalmas bátorságra van szükség ahhoz, hogy felvállaljunk olyan kihívásokat, amelyek meghaladják addig ismert határainkat. Úgy hiszem, hogy a bátorság a legfőbb hajtóerő a jövő megváltoztatásához. Legyél harcos – az idei Le Mans megtanította nekünk, hogy miként álljunk hozzá a következő 100 évhez.Köszönöm mindenkinek a támogatást. Folytatjuk a küzdelmet.“
Morizo (Akio Toyoda) az alábbiakat tette hozzá:
„Az idei Le Mans 24 óráson a „versenypályán kívüli kihívások” megnehezítették mindenki küzdelmét sportolóként. Ezt nagyon-nagyon sajnálom. A csapat minden tagja beleadott mindent. A második helyezés lenyűgöző eredmény. Köszönöm, srácok. Legyünk büszkék erre a futott még helyre! Legyünk büszkék arra, hogy a teljes Morizo csapat együtt küzdött!“