Tovább íródik a Hypercar történelem a 2021-es FIA Hosszútávú Világbajnokság (WEC) bahreini kettős futamán, ahol a négyszeres Le Mans-győztes TOYOTA GAZOO Racing készen áll a sivatagi duplázásra. A WEC történelmében először egy helyszínen, két egymást követő hétvégén történik verseny: október 30-án, szombaton a Bahrein 6 órás, majd egy héttel később a Bahrein 8 órás verseny keretében mérkőznek meg a világ leggyorsabb hosszú távú versenyautói.
Az idei év 100 százalékos győzelmi lajstroma azt jelenti, hogy a TOYOTA GAZOO Racing a világbajnokság abszolút vezető helyén érkezik Bahreinbe. A csapat 51 ponttal áll az Alpine előtt, az utolsó két versenyen pedig még 35 pontot osztanak ki, azaz elegendő egyetlen harmadik helyezés az első futamon ahhoz, hogy a csapatnak meglegyen a harmadik egymást követő világbajnoki címe. A pilóták bajnoki címéért három csapat van harcban, a Hypercar mezőny első világbajnokának kilétére pedig csak a november 6-i legutolsó versenyen derül majd fény. Az érzelmes első Le Mansi- győzelmet követően a 7-es számú GR010 HYBRID pilótái, azaz Mike Conway, Kamui Kobayashi és José María López vezeti a ponttáblát, és minden vágyuk, hogy megvédjék tavalyi baherini elsőségüket. Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima és Brendon Hartley a 8-as számú GR010 HYBRID versenyautóban kilenc ponttal áll mögöttük, mivel a trió a négyből két versenyt megnyert az idén. Újabb két győzelem feléjük döntené el a világbajnokságot. Mellettük még a harmadik helyen álló Alpine pilótáknak is esélye van az abszolút győzelemre, igaz, hátrányuk 30 pont. A TOYOTA GAZOO Racing Bahreinben hagyományosan jól szerepel. A 15 kanyarból álló, 5,412 kilométeres Bahrain International Circuit aszfaltján a csapat eddig nyolc alkalomból ötször győzedelmeskedett, ebből háromszor a legendás TS050 HYBRID LMP1 versenyautóval. Az új GR010 HYBRID Hypercar Bahreinben is a Le Mans-i specifikáció szerint áll rajthoz, ahol a csapat nehezen megszerzett kettős győzelmet ért el az üzemanyag-nyomásproblémák ellenére. A problémát a sivatagi kettős küzdelem előtt megoldották a csapat mérnökei.
Koji Sato, a TOYOTA GAZOO Racing elnöke
„Nagyon örülök, hogy a 2021-es WEC szezon utolsó két fordulóján én is ott lehetek a csapattal. Le Mans óta a csapat nagyon sokat dolgozott a tapasztalt műszaki problémák elhárításán és biztos vagyok benne, hogy megfelelő intézkedéseket végeztek. Már nagyon várjuk a bahreini futamokat, ahol szeretnénk a szezonban nyújtott teljesítményünkhöz méltó finálét hozni a hosszútávú versenyzés rajongói számára. A két egymást követő hétvégi verseny komoly kihívást jelent a pilóták és a csapatok számára, de tudom, hogy a TOYOTA GAZOO Racing istállónál mindenki felkészült a sivatagi megmérettetésre. A megbízhatóság és a teljesítmény sosem garantálható a hosszútávú versenyzés során, különösen egy vadonatúj koncepció esetében, de a teljes csapat keményen dolgozik azon, hogy a pilóták a legtöbbet hozhassák ki az autóból és ugyanolyan esélyekkel szállhassanak harcba a világbajnoki címért.”
Mike Conway (7-es számú GR010 HYBRID)
„Mindenképpen szeretnénk ismét bajnokságot nyerni Bahreinben, de kemény lesz; még két esemény és összesen 14 óra versenyzés van hátra. Biztos vagyok benne, hogy a második verseny lesz a döntő fontosságú és keményen oda is fogjuk tenni magunkat. Eddig nagyon jó évünk volt, különösen Le Mans megnyerésével, és jó lenne első helyen végezni a bajnokságban. Bahrein örök kedvenc, mindig jól teljesítettünk itt; meglátjuk, hogy mit hoz az év.”
Kamui Kobayashi (7-es számú GR010 HYBRID)
„Két verseny ugyanazon a pályán – az idei évadzáró újdonság a WEC-ben és egyben azt jelenti, hogy mindenki előtt intenzív két hét áll. Természetesen most először gurulunk itt pályára a GR010 HYBRID versenyautóval, így fontos feladat lesz a jármű egyensúlyának folyamatos javítása, hogy mindkét versenyen jó eredményt érjünk el. Mike, José és a mérnökeink velem együtt keményen dolgoznak majd ezen. Szeretnénk mindent elkövetni annak érdekében, hogy megnyerhessük a bajnokságot.”
José María López (7-es számú GR010 HYBRID)
„Különleges lesz két egymást követő versenyen harcolni az abszolút elsőségért, különösen a Le Mans-i csúcspont után. A legfontosabb, hogy egy jó első versennyel bebiztosítsuk a csapat első helyét, majd pedig a második futamon kiderül, hogy ki érdemli ki a bajnoki címet. Bárki is áll fel a dobogó tetejére, megérdemelten teszi majd. A 8-as számú autó mindig is komoly kihívónk volt; egymás ellen küzdünk a pályán, de csapattagok és barátok vagyunk, így nagyon tiszteljük egymást.”
Sébastien Buemi (8-as számú GR010 HYBRID)
„Várom már a hosszú bahreini kettős versenyt; nagyon jó lesz. Sokat készültünk szimulátorban a versenyre és erős csatározásra számítunk a testvérautónkkal és az Alpine istállóval. Fontos, hogy a változó körülményekhez jól alkalmazkodjunk, mivel az autó viselkedése jelentősen megváltozik nappalról éjszakára. A csapat sokat dolgozott Le Mans óta azon, hogy bizonyos problémákat megértsünk és az autót jobbá tegyük. A magam részéről a lehető legtöbbet beleadom majd, hogy megnyerjük a bajnokságot.”
Kazuki Nakajima (8-as számú GR010 HYBRID)
„Biztos vagyok benne, hogy a bahreini szezonvégi befutó szoros lesz; az autónk egész évben nagyon közel állt a 7-es számú autóhoz és ez nem lesz másképp az utolsó két versenyen se. A különbség minimális, úgyhogy minden egyes apró előrelépés sokat jelent. Már alig várom a kihívást. Bahrein nagyon jó versenyhelyszín és érdekes lesz látni, hogy miként változnak a két verseny között a körülmények, hiszen az egyik nappal, a másik pedig éjjel zajlik majd. Biztos vagyok benne, hogy ennek nagy jelentősége lesz, úgyhogy erre fel kell készülnünk.”
Brendon Hartley (8-as számú GR010 HYBRID)
„Alig várom, hogy ismét visszatérhessek a GR010 HYBRID volánja mögé a hosszú szünetet követően. Olyan, mintha Le Mans ezer éve lett volna. Nagy téttel érkezünk Bahreinbe, hiszen a világbajnokság bajnoki címe még nyitott, az első három helyezett között nincs nagy különbség. A helyszín általában jó versenyeket hoz és egy remek versenypálya. Sokat készültünk a szimulátorban, de semmi sem veheti fel azzal a versenyt, amikor élőben kigördülünk majd a Hypercarral a versenypályára.”