TÖRTÉNETÉBEN ELŐSZÖR A TELJES PIACON IS PIACVEZETŐ LETT MAGYARORSZÁGON A TOYOTA 2022-BEN

TÖRTÉNETÉBEN ELŐSZÖR A TELJES PIACON IS PIACVEZETŐ LETT MAGYARORSZÁGON A TOYOTA 2022-BEN

Jóllehet a véglegesen a hazai forgalomban maradó új autókról valós piaci képet adó kivonásokkal tisztított újautó piacon már évek óta megszerezte az elsőséget, 2022-ben a márka történetében először a kivonásokat is magába foglaló teljes magyarországi személyautó- és kishaszongépjármű újautópiacon is az első helyen végzett a Toyota. Ezzel egyértelművé vált: egyetlen autómárkát sem kedvelnek annyira hazánkban az újautóvásárlók, mint az elmúlt negyed évszázadban a környezetbarát autózás szinonimájává vált Toyotát: a japán autómárka 2022-ben eladásait 4,9%-al növelve 15102 új autót értékesített a 10,9%-al csökkenő magyarországi újautó piacon, ezzel piaci részesedését 1,8 százalékponttal növelve, 11,7%-os piaci részesedéssel szerezte meg az elsőséget hazánkban.

 

A Toyota 2022-ben is folytatta az elmúlt évek elképesztő menetelését Magyarországon, és tavaly teljes, a kivonásokat is magában foglaló piacon is a csúcsra ért: 15.102 új autó értékesítésével, 11,7%-os piaci részesedéssel a japán autómárka bizonyult a legnépszerűbbnek hazánkban, amely úgy tudta 4,9%-al bővíteni magyarországi értékesítéseit és 1,8 százalékponttal bővíteni piaci részesedését, hogy közben a teljes piac elsősorban az iparágban tapasztalható általános szállítási nehézségeknek köszönhetően 10,9%-os visszaesést könyvelt el. Az autógyártó prémium márkája, a Lexus megőrizte ötödik helyét a magyarországi prémium újautópiacon, a teljes újautó piacon pedig 753 autó értékesítésével 0,54%-ról 0,58%-ra növelte piaci részesedését. A Lexus azonban valójában még ennél is jobban teljesített: több, mint 1200 vevőszerződéssel magyarországi történetének legsikeresebb évét zárta

 

A Corollának továbbra sincs párja

2022-ben is az évek óta a világ legnépszerűbb autójának bizonyuló Corolla bizonyult a legkedveltebb Toyotának Magyarországon: 3.416 darab talált belőle gazdára gazdára, ami a Toyota hazai értékesítéseinek 22,6%-át jelenti. A második a sorban a Yaris volt, 2099 darabbal (a Toyota magyarországi eladásainak 13,9%-a), amit szorosan követett a RAV4 1984 darabbal (13,1%), és a bombasikernek bizonyuló, a 2022-es ’Világ Városi Autójának’ választott Yaris Cross 1785 darabbal (11,8%).  Több, mint ezer darab talált gazdára a sikermodell C-HR-ből (1503 darab – márka hazai eladásainak 10%-a) és a 2022/2023-as ’Év Pickupja’ díjjal elismert Hilux-ból is (1207 darab, a Toyota eladások 8%-a).

 

Taroltak a Lexus SUV-ok

A legnépszerűbb Lexusnak 2022-ben Magyarországon az RX nagyméretű SUV bizonyult 289 darabbal, ez a magyarországi Lexus eladások 38,4% -át teszi ki. Az ezüstérmes a vadonatúj, a márka történetében először plug-in hibrid elektromos hajtással is elérhető NX közepes méretű SUV lett 282 darabbal, ami a Lexus hazai eladásainak 37,5%-át jelenti. A bronzérmes az ES felsőkategóriás szedán lett, 82 darabbal (a magyarországi Lexus eladások 10,9%-a), amelynek szorosan ott volt a sarkában a a kompakt crossover UX is 79 darabbal (10,5%).

 

Óránként 2 Toyota és naponta 2 Lexus

2022-ben Magyarországon közel óránként 2 Toyota és naponta 2 Lexus talált gazdára, amelyben meghatározó szerepe volt a meglévő, sikeres modellportfóliónak, ám a sikerből az új modellek is tevékenyen kivették a részüket. A 2021 év végén bemutatott Yaris Cross-nak ez volt az első teljes éve, és máris elképesztő, 1785 darabos értékesítést produkált. A 2022 folyamán bemutatott vadonatúj Axgo X-ből 611 darab talált gazdára, és jóllehet csak az év végén érkeztek meg a márkakereskedésekbe, a világ első ötödik generációs öntöltő hibrid elektromos rendszerét bemutató Corolla Cross-ból, és a Toyota első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett autójából, a bZ4X-ből is az utakra került 112 illetve 35 darab.

A legnagyobb darabszámban ugyan a kifutó Lexus RX talált gazdára, a márka abszolút slágermodellje ugyanakkor talán mégis a vadonatúj NX volt, amelyben bemutatkozott a világ legfejlettebb plug-in hibrid elektromos meghajtása is. Sikerrel debütált ugyanakkor a modellfrissített ES és UX is.

 

„Jelzésértékűnek is tekinthető, hogy a Toyota abban az évben érkezett el a csúcsra Magyarországon, amikor az iparág és a piac az elmúlt másfél évtized legnagyobb kihívásaival kellett, hogy szembenézzen, a chip- és félvezetőhiány miatti szállítási nehézségektől az árfolyam volatilitásán át a háborús inflációig és az ennek köszönhető piaci bizonytalanságig. Márkánk története során soha nem talált még ennyi új Toyota gazdára Magyarországon, ezért különösen köszönjünk vásárlóink bizalmát. A negyed évszázaddal ezelőtt a Toyota által útjára indított elektromos forradalom mára az iparág mindennapjainak valóságává vált, és miután márkáink, a Toyota és a Lexus kínálja a piac legszelesebb, több, mint 20 modellből álló részben vagy teljesen elektromos autóját (10 öntöltő hibrid elektromos 1 plug-in hibrid elektromos, 3 akkumulátoros elektromos és 1 hidrogén üzemanyagcellás elektromos Toyota modellel és 4 öntöltő hibrid elektromos, 2 plug-in hibrid elektromos és 1 akkumulátoros elektromos Lexus modellel), szinte nincs olyan személyautó szegmens ahol ne kínálnánk egy vagy több környezettudatos alternatívát. 2023-ban kínálatunk további fontos öntöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos és akkumulátoros elektromos modellekkel bővül majd a legnépszerűbb járműkategóriákban, így minden esélyünk meg van arra, hogy ebben a kihívásokban gazdagnak ígérkező évben is sikerrel vegyük az akadályokat.” – fogalmaz László Richárd a Toyota Central Europe magyarországi országigazgatója.

 

„Ahogyan eddigi sikereinkben, így az említett kihívásokkal való szembenézésben igy fontos szerepe lesz piacvezető modellportfoliónk mellett a regionális központunkban és a márkakereskedői hálózatunkban dolgozó felkészült és elkötelezett kollégáinknak, és mindenekelőtt ügyfeleink folyamatos bizalmának, amelyet a jövőben is igyekszünk a legmagasabb szinten megszolgálni.” – teszi hozzá László Richárd.

 

2023-ban folytatódik a modellinvázió

Jóllehet a legtöbb iparági szakértő 2023-ra különböző tényezők miatt (a gyártók tekintélyes részét az év első felében várhatóan továbbra is sújtó, a félvezető- és chiphiány okozta szállítási nehézségek, az árfolyamingadozás miatt nehezen tervezhető árak, a háborús infláció, stb.) a magyarországi újautó piac bizonyos mértékű csökkenését várja, a Toyota és Lexus jó eséllyel indul pozíciói megőrzéséért, amelyet fontos új modellek egész sora támogat.

Azon túl, hogy a sokak által slágermodellnek várt Corolla Cross és bZ4X modelleknek ez lesz az első teljes piaci éve, a Toyota bejelentett két további nagyon fontos újdonságot: 2023-ban érkezik az Európában kizárólag plug-in hibrid elektromos meghajtással kínált vadonatúj Prius, és a modell történetében először plug-in hibrid elektromos meghajtással is elérhető vadonatúj C-HR. A Toyota ezenfelül egy vadonatúj akkumulátoros elektromos kompakt crossover bemutatását is belengette a bZ Compact SUV Concept decemberi leleplezésével. Ha ez nem volna elég, a Toyota legfontosabb modellje, a Corolla is megújul az idén, és megkapja a világ legfejlettebb, ötödik generációs öntöltő hibrid elektromos meghajtását.

A Lexus legfontosabb magyarországi (és nem mellesleg világszinten is legnépszerűbb) modellje, az RX nagyméretű SUV ugyancsak vadonatúj generációval debütál, amely a modell történetében először plug-in hibrid elektromos és turbófeltöltéses hibrid elektromos meghajtással is elérhető lesz. Jövőre érkezik emellett az első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett Lexus, az RZ nagyméretű SUV is, és a márka ígérete szerint az év folyamán további újdonságokkal is érkezik majd a vezető környezetbarát luxusautógyártó.

Felső