A HAJÓZÁS ZÖLDÜLÉSÉBEN IS ÁTTÖRÉST HOZHAT A TOYOTA HIDROGÉN ÜZEMANYAGCELLÁS ELEKTROMOS TECHNOLÓGIÁJA

A HAJÓZÁS ZÖLDÜLÉSÉBEN IS ÁTTÖRÉST HOZHAT A TOYOTA HIDROGÉN ÜZEMANYAGCELLÁS ELEKTROMOS TECHNOLÓGIÁJA

A világ legzöldebb autógyártója, a részben vagy teljesen elektromos környezetbarát meghajtások vezető fejlesztőjének számító Toyota hidrogén üzemanyagcellás elektromos modulja már sikeresen üzemel az Energy Observer (EO) hajón, ami egy atlanti átkeléseket is magában foglaló, több mint 7000 tengeri mérföldes utat tett meg. Az Energy Observer Developments (EODev) hidrogénes hatótáv-növelőjébe integrált Toyota üzemanyagcellás technológia nulla CO₂- és koromkibocsátást, valamint zajtalan hajózást biztosít . Az EODev beszereli a Toyota üzemanyagcellát alkalmazó tengeri REXH2 rendszerét a HYNOVA jachtokba, és elkezdi azok próbaüzemét.

A REXH2 a Toyota üzemanyagcellás technológiáján alapuló, moduláris, hajókra szánt, hidrogén-alapú áramforrás. A rendszert már sikeresen tesztelték a nyílt tengeren az Energy Observer hajón, egy atlanti átkeléseket is magában foglaló, több mint 7000 tengeri mérföldes utazás során. Az REXH2-ben alkalmazott elektromos hibrid technológia zajmentes tengeri, illetve folyami hajózást tesz lehetővé CO₂- vagy koromkibocsátás nélkül. A múlt héten az Energy Observer Developments bejelentette, hogy az REXH2 rendszert beépítették egy HYNOVA 40 típusú hajóba (egy 12 méteres HYNOVA jacht), hogy megvizsgálják, hogyan képes a rendszer kiszolgálni a szabadidős célú szuperjachtokat.

Míg az Energy Observer hajó elsődleges erőforrását a napelemekből és szélenergiából származó áram táplálja, a HYNOVA jacht egy akkumulátoros elektromos hajó, felszerelve egy hidrogénes hatótáv-növelővel, aminek központi eleme a Toyota üzemanyagcellája. A 12 személyes jacht az első olyan kishajó, amit üzemanyagcellás technológia hajt, illetve ami nulla károsanyag-kibocsátással működik. A kísérlet célja, hogy a hajózási szektorban is meghonosítsák a hidrogénes-elektromos hibrid technológiát. A REXH2-ben működő Toyota üzemanyagcellás modul akár 60 kW nominális teljesítményt is képes leadni. A rendszer a Toyota Mirai személyautóból ismert üzemanyagcellás technológián alapul. Az EODev és a Toyota csapatai által elvégzett kutató-fejlesztő munkának köszönhetően sikerült ezt a technológiát tökéletesen adaptálni a tengeri körülmények miatti komolyabb igénybevételéhez.

“Örülünk, hogy hidrogén-technológiánk tesztelését egy újabb tengeri alkalmazással tesztelhetjük. Üzemanyagcellás modulunk jól teljesített az Energy Observer hajón, és a berendezésen most további módosításokat végeztünk, hogy beépíthessük az EODev hidrogénes hatótáv-növelő rendszerébe. Az EODev csapatával közösen bemutatjuk, hogy a nulla károsanyag-kibocsátású és zajmentes technológiák már jelenleg is megvalósíthatók a különféle mobilitási és áramtermelési alkalmazásokban. Ezeket széles körben elérhetővé téve már napjainkban is remek lehetőség nyílik az energiafelhasználás szénmentesítésére, illetve arra, hogy hozzájáruljunk a hidrogén-alapú társadalom felépítéséhez.” – fogalmaz Thiebault Paquet, a Toyota európai üzemanyagcellás üzleti részlegének igazgatója.

Az ehhez hasonló projektek révén a Toyota egy átfogóbb, a sokféle felhasználáshoz rugalmasan hozzáalakítható, üzemanyagcellás technológián alapuló üzleti stratégia megvalósításán dolgozik. Az üzemanyagcellás modulok szállítása mellett a Toyota Motor Europe üzemanyagcellás üzleti részlege műszaki támogatást és tanácsadást is biztosít a felhasználók számára. A Toyota alkalmazások széles körébe integrálja üzemanyagcellás technológiáját, köztük személyautókba, targoncákba, autóbuszokba, teherautókba, generátorokba és hajókba.

Felső