Lengyelországban talált gazdára A kétmilliomodik európai Toyota hibrid

 

A városi és elővárosi távok akár 50%-70%-ban tisztán elektromos üzemben történő megtételére képes hibridek megfizethető és egyre népszerűbb alternatívát jelentenek a tiszta mobilitásra vágyóknak...

 

A városi és elővárosi távok akár 50%-70%-ban tisztán elektromos üzemben történő megtételére képes hibridek megfizethető és egyre népszerűbb alternatívát jelentenek a tiszta mobilitásra vágyóknak, így az elmúlt két évben a környezetbarát hibrid elektromos autók értékesítése világszerte, és így Európában és hazánkban is robbanásszerű növekedést könyvelhetett el, mind a vállalati flottavásárlók, mind a magánvásárlók körében. A világszintű és európai hibrid értékesítéseket magasan vezető Toyota kétmilliomodik európai hibrid elektromos autójának tulajdonosa egy lengyel ügyfél lett: a vevő választása egy kéttónusú fényezésű Toyota C-HR Hybridre esett. 2018-ban a hibridek elektromos autók a Lexus prémium márkát is jegyző Toyota európai összesített eladásának 47%-át tették ki, amihez kétségkívül hozzájárul az is, hogy a két japán márka jegyzi piac legszélesebb könryezetbarát hibrid elektromos modellportfólióját. (8 Toyota és 9 Lexus modellel).

Amikor Magdalena Sobolewska-Bereza besétált a varsói Toyota Radosc márkakereskedésbe, még nem gondolta, hogy vadonatúj Toyota C-HR hibridjének kulcsait kisebb ünnepség keretében veheti majd át Maja Kleszczewskától, a Toyota Radosc igazgatójától. Az ünneplésre az adott okot, hogy Magdalena éppen a kétmilliomodik Európában értékesített Toyota hibridet vásárolta meg (a Toyota 2000-ben, elsőként vezette be a hibrideket Európában).


„Eddig egy más márkájú, hagyományos hajtású autót vezettem, ám úgy gondolom, a hibrid a jó választás. A Toyota C-HR-ben egyedisége, alacsony károsanyag-kibocsátása, modern formája, és kényelmes vezethetősége fogott meg, valamint a csomagtér, ami megfelelően tágas a két kutyám számára is. A helyzet az, hogy kifejezetten alacsony károsanyag-kibocsátású autót szerettem volna, miután biológus vagyok. Szenvedélyem a biodiverzitás – odafigyelek erre, és szeretnék segíteni abban is, hogy megmentsük környezetünket a jövő generációi számára. Hiszem, hogy a hibridek jelentik a jövőt a közlekedésben, főleg a városokban.” - fogalmaz Magdalena Sobolewska-Bereza, a Varsói Egyetem Biológia tanszékének vezetője, aki új autója mellé egyéves üzemanyagkártyát is kapott.

 


Független kutatások* szerint az öntöltő Toyota hibridek városi, elővárosi környezetben akár több mint 50%-ban emissziómentesen, tisztán elektromos üzemben közlekednek. Az autó külön külső töltésére azért nincs szükség, mert maga a hajtáslánc tölti fel az akkumulátort haladás, lassítás és fékezés közben. Ezeket az előnyöket - a kényelmes és csendes vezetési élmény mellett - az ügyfelek különösen nagyra becsülik. 2011-ben európai vásárlóink 10%-a választott hibridet. Ez a szám 2018-ra 47%-ra nőtt: manapság majdnem minden második Európában eladott Toyota-gyártmány hibrid hajtású. Széles modellkínálatunknak köszönhetően (a Toyota 8, a Lexus 9 hibrid modellt kínál) a legkülönfélébb vásárlói igényeknek is meg tudunk felelni, a B-szegmenshez tartozó Toyota Yaris Hybridtől a Lexus zászlóshajójának tekinthető LC500h kupéig.

 


Matthew Harrison, a Toyota Motor Europe értékesítésért és marketingért felelős alelnöke szerint: „Egyáltalán nem meglepő, hogy a kétmilliomodik Toyota hibrid Európában éppen egy C-HR, mivel ez ma a legkeresettebb hibridünk. Örülünk, hogy növekvő hibrid kínálatunk egyre több európai autóst vonz. Bizalmuknak köszönhetően hisszük, hogy 2020-ra túlléphetjük a tervezett 50%-os hibrid eladási arányszámot az európai piacon.”

 

Miután Japánban 1997-ben bemutatták a Priust, a Toyota több mint 12 millió hibrid autót adott el világszerte. Ez azon kívül, hogy eladási számok szempontjából is mérföldkőnek tekinthető, a tendenciát is jól mutatja, miszerint az öntöltő hibrid és az elektromos technológia fokozatosan átírta a piaci játékszabályokat. Mára ez tűnik a leghatékonyabb megoldásnak az üvegházhatást okozó gázok és az egyéb szennyezőanyagok csökkentésének tekintetében. A kezdetet jelentő ős Prius nyomdokaiban haladva a Toyota jelenleg 34 különböző hibrid modellt kínál világszerte, több mint 90 országban és régióban. Ez önmagában a CO2-kibocsátás 93 millió tonnás csökkentését hozza! 2015 októberében a Toyota meghirdette az úgy nevezett Toyota Környezetvédelmi Kihívás 2050 programot, amelynek célja az új járművek CO2-kibocsátásának 90%-os csökkentése a 2010-es szinthez képest. A Toyota hibrid és elektromos autói népszerűsítésével szeretné mindezt elérni, és azt tervezi, hogy 2030-ra évi több mint 5,5 milliót értékesít belőlük (ezek közül legalább egymillió teljesen emisszió mentes elektromos jármű lesz). A Toyota környezetbarát kínálatának középpontjában a konnektorból is tölthető plug-in hibridek (PHEV), az akkumulátoros elektromos autók (BEV) és az üzemanyagcellás elektromos hajtás (FCEV) áll majd.